Home Podium Politiek Religie Hindoeisme Islam Suriname India Liefde Jongeren
Literair Poezie Zeepkist Gastenboek Links Disclaimer Contact

Kritisch Podium Dewanand

Suriname

Afro-ellende van heerschap Roy Groenberg

Klik op de foto om het helemaal te zien

Vrouwtje van hem met multicultureel nest:
Offeraar       Dewanand
Offercode      wfor1220
Offerdatum     17 mei 2007

1. Inleiding
2. Het dreigtelefoontje van heerschap Roy Groenberg
3. Onderzoek heerschap Roy Groenberg
3.1. Onderwerp: Roy Groenberg houdt niet van negers
3.2. "Wintitempel voor Surinamers in Nederland nodig" AMSTERDAM.
3.3. Roy Groenberg: Een neger van wie ik liever geen zoen krijg
3.4. Surinamers demonstreren tegen 'VOC-mentaliteit'
3.5. NIKKEPIKKEN! 1 APRILGRAP?
4. Is Roy Groenberg een Afro fundamentalist?
5. Roy Groenberg is geen Afro fundamentalist?
6. Het grote verschil tussen Hindoes en negers
7. Mijn adviezen aan heerschap Roy Groenberg:
8. Roy Groenberg, Africa need you.
9. Ter besluit
10. Stof tot nadenken
11. Interne links, lees ze ook Roy.


1. Inleiding

De heer Roy Groenberg van de voorzitter van Stichting Eer en Herstel uit Amsterdam eiste onlangs op agressieve wijze dat Dewanand moet stoppen met zijn interviews op radio Sunshine (Salto omroep, Amsterdam), hoewel hij zelf niet geluisterd had naar deze radioprogramma's op de maandagavond (normaliter tussen 19:00 en 21:00 uur). Om de problematiek van de heer Roy Groenberg nader te onderzoeken, heb ik besloten om een speciale tekst te publiceren over de tienvoudige ellende van Afro Surinamers.

2. Het dreigtelefoontje van heerschap Roy Groenberg

Hieronder is een naverteld verslag te lezen van het dreigtelefoontje van de heer Roy Groenberg aan Serviela, de hoofdpresentatrice van radio Sunshine. De heer Roy Groenberg belde haar mobiel op woensdag 9 mei 2007.

(begin verslag telefoongesprek)

Van: Radio Sunshine
Datum: 9-5-2007 13:09:46
Aan: Dewanand
Onderwerp: Onheuse bejegening

Goedemiddag Dewanand,

Hierbij het gevraagde over de heer Roy Groenberg van stichting eer en herstel. G: staat voor Groenberg en S. dat ben ik.

Op woensdag 9 mei werd er gebeld door een man naar mijn mobiel,
Hij stelde zich niet eens aan mij voor en begon met ratelen;

G. Hij begon met ja, mevrouw, ik heb van een luisteraar gehoord dat u in uw programma heb gepraat met Dewanand en dat Dewanand de Afro Surinamers heeft beledigd! Dewanand is een racist.

S. Nee, dat is niet waar!
Maar tot wie spreek ik eigenlijk?

G. O, sorry dat ik mij niet even heb voorgesteld. Ik ben Roy Groenberg van Stichting Eer en Herstel.

S. Hij begon opnieuw met te herhalen van wat hij eerder gezegd had. Nee, het is niet waar! Mag ik heel even meneer! Want ik kreeg er geen woord tussen.

G. Mag ik ff uitpraten. Ik wil u zeggen dat alle Hindostanen racisten zijn!

S. Nee, ik wil nu ook ff wat zeggen! Heer Dewanand heeft gezegd, dat hij vroeger heeft geleefd als een Afro Surinamer! Dat heeft hij gezegd!

G. Nam het woord weer over: ik waarschuw u, want ik heb gehoord dat u de heer Dewanand vast in uw programma zal laten komen op de maandag avond. U bent gewaarschuwd, en Dewanand ook u moet hiermee stoppen, want ik ga Salto Omroep (uit Amsterdam) waarschuwen en ervoor zorgen dat Sunshine ophoudt te bestaan!
Ik heb zelf niet geluisterd, ik heb het van luisteraars gehoord. Maar ik zal nu veel meer mensen inzetten om naar uw uitzending te luisteren!
Ik waarschuw u nogmaals te stoppen met Dewanand, want anders zult u de gevolgen ondervinden. Radio Sunshine zal niet meer uitzenden.
En geef het ook door aan de Dewanand. Hij moet oppassen. Want hij is helemaal verkeerd bezig!

S. Ik kreeg er geen woord meer tussen, vervolgens heb ik het gesprek verbroken!
Ik heb de bedreiging serieus genomen, Salto Omroep en de politie gebeld en verteld over de bedreigingen, belediging en chantage van de heer Roy Groenberg.

S. Ik wil tegen heer Groenberg zeggen; ik ken u niet en u mij ook niet! Leer mij dan kennen door fatsoenlijk met mij te praten! Een goed gesprek daar sta ik altijd voor open voor een ieder.
In mijn prille jaren hebben wij geleefd van wat wij toen noemden de Djoeka's of te wel Boslandcreolen. Mijn moeder haalde ze van de straat af en gaf ze te eten! Er heeft zelfs een Granman op ons erf gewoond. Mijn ouders hadden hem gratis onderdak gegeven. Ik weet dat hij dan ook naar zijn Kondre (land of eiland) ging en dan weer terug kwam naar ons. Zijn familie kwam bij ons over de vloer en hij was altijd zo trots om ze mee te nemen! Verder zijn we opgegroeid met indianen en creolen. Ik spreek de Hindostaanse taal niet, maar versta wel wat ervan.
Verder ben ik heel blij dat mijn ouders ons hebben geleerd om met iedereen om te gaan en niet te discrimineren. In liefde, vrede en harmonie te leven. Zo leef ik nog steeds!
Ik ga graag liefdevol en vredevol met mensen om. En als het niet andersom is, dan zit die persoon met een probleem.

De helft van mijn familie is getrouwd met creolen en zelf ben ik nooit getrouwd met een Hindostaan. Dus de verwijten die de heer Groenberg maakt, dat alle Hindostanen racisten zijn, is volkomen uit de lucht gegrepen en fictief. Bijna alle Surinamers uit Amsterdam kennen mijn zoon Danny en hij zingt zijn liedjes perfect in de Surinaamse taal.

Mijn advies is: Laat het verleden rusten! U verdient er niets aan om zich zo emotioneel op stellen omdat u hiermee te veel energie steekt in iets wat al vele jaren geleden is gebeurd! U belast niet alleen mijn en uw nageslacht maar ook dat van andere families hiermee! Het verleden afsluiten en verder gaan met een nieuw leven, geeft je pas bevrijding!

Door andere rassen te beledigen doet u uw stichting wat u noemt: 'EER EN HERSTEL', helemaal GEEN EER AAN!

WILT U NIET WAT U GESCHIEDT DOET DAT OOK EEN ANDER NIET!

Verder kan ik de heer Groenberg mee delen dat ik met alle rassen om ga, dus ook met de Afro Surinamers!
Verder wens ik nooit meer lastig gevallen te worden door de heer Roy Groenberg!

Wij HEBBEN IN NEDERLAND vrijheid van pers en meningsuiting. Net zoals de heer Groenberg opkomt voor Afro Surinamers, komt Serviela op voor iedereen ongeacht je ras, stand of geloof of wat voor levensbeschouwing je ook hebt! En iedereen mag zijn mening geven in mijn programma, waar beschaving en respect voorop staan!

Zo is het ongeveer gegaan.
Mijn hulp Sjouwkje was er bij.
Hartelijke groet,
Serviela van radio Sunshine uit Amsterdam

  • Radio Sunshine (op Salto omroepfrequentie Amsterdam lokaal) http://www.sunshineradio.nl
  • (einde verslag telefoongesprek)

    3. Onderzoek heerschap Roy Groenberg

    Hier een kort onderzoek op internet over wat er allemaal rondverteld wordt over heerschap Roy Groenberg van Stichting Eer en Herstel.

    3.1. Onderwerp: Roy Groenberg houdt niet van negers

    Von: Richard Simmillion (katervoorde@noknok.nl) [Profil]
    Datum: 31.12.2006 11:37
    Message-ID: <1167561474.770398.256300@a3g2000cwd.googlegroups.com>
    Followup-to: soc.culture.netherlands, nl.folklore, nl.politiek, nl.media.krant, alt.nl.wereldsman
    Newsgroup: alt.nl.wereldsman nl.media.krant nl.politiek nl.folkloresoc.culture.netherlands

    Ook Roy Groenberg is eigenlijk een soort Wereldsman en tegen de
    aanwezigheid van het woord "neger" in Van Dale en tegen de "negerzoen"
    van de firma Buys. Ook is hij tegen Zwarte Pieten; die kwamen pas na
    het Joods-Hollands (sic) kolonialisme. Waarom, vraag je je af: hij
    vindt zichzelf geen neger maar een Afro-Nederlander. Het gifschip
    "Probo Koala" is volgens hem niet naar Tel Aviv gestuurd omdat daar
    familie van burgemeester Cohen woont. De voorzitter van de stichting
    "Eer en Herstel" is overigens nog niet tevreden, hij wil van Buys
    schadeloosstelling omdat "wij" (wie, waar?) 86 jaar door hun product
    gekwetst zijn. Zou R. Wereldsman soms ook Roy heten? Misschien houdt hij
    wél van Pim-pam-petten.
    (naar Het Parool d.d. 22-12-2006)

    Link bron op internet:

  • http://nl.nntp2http.com/folklore/2006/12/5bae7517903af65e2db932547d5ccba3.html
  • 3.2. "Wintitempel voor Surinamers in Nederland nodig" AMSTERDAM.

    Behalve een monument voor slachtoffers van de slavernij in Suriname moet er ook binnen afzienbare tijd een wintitempel voor Surinamers in Nederland komen.
    Dat vindt R. Groenberg van de Stichting eer en herstel betalingen slachtoffers van slavernij in Suriname. De tempel voor de traditionele Afro-Surinaamse religie is nodig om de Surinamers 'zichzelf te laten terugvinden.'

    Surinamers mochten lange tijd winti niet praktiseren in Suriname. Volgens Groenberg is het daarom voor het 'herstel van de geest' van Surinamers belangrijk dat ze terug kunnen keren tot hun traditionele religie. De tempel moet winti doen opleven maar moet de religie ook bewaren. Bovendien willen we winti openstellen voor alle belangstellenden, aldus Groenberg.

    Winti is een Afro-Surinaamse religie waarin het geloof in geesten centraal staat. Het is een natuurgodsdienst met invloeden uit de indiaanse, christelijke, Joodse en hindoetraditie.

    Groenberg is sinds twee jaar bezig met een inzameling voor de bouw van de tempel. Tot nu toe is er 1600 gulden ingezameld, voornamelijk afkomstig uit de Surinaamse gemeenschap. De tempel zou in de Amsterdamse Bijlmer moeten komen. De stichting heeft architect Lafour in de arm genomen om de toekomstige tempel te ontwerpen.

    In Nederland leeft winti vooral onder creoolse Surinamers, maar volgens Groenberg hebben ook veel autochtone Nederlanders belangstelling voor deze Surinaamse religie.

    Link bron op internet:
    Stichting Eer en Herstel
    Het hartje van de inheemse en Afro/Surinaamse gemeenschap in Nederland

  • http://www.stichtingeerenherstel.nl
  • 3.3. Roy Groenberg: Een neger van wie ik liever geen zoen krijg

    Geplaatst op 24-03-2006 17:49 door anarchistica in categorie actualiteit van Volkskrant

    Hier volgen citaten uit dit interview.

    Meet Roy Groenberg, voorzitter van de Stichting Stichting Eer en Herstel Betaling Slachtoffers van Slavernij in Suriname, columnist en ex-Lagerhuislid. Bovenal is meneer Groenberg een zeikneger (oh nee, ik zei neger!). Een korte opsomming:

    In 2002 deed hij zijn beklag over de Dikke Van Dale. Er stond (en staat) namelijk het woord neger in, en dit is volgens Groenberg een belediging. Hij dreigde met het verbranden van deze woordenboeken als ze het woord niet zouden schrappen. Meneer van Dale besloot een zinnetje "door sommigen als scheldwoord ervaren" toe te voegen en daarmee was geloof ik de kous af.

    In 2004 heeft Groenberg een klacht ingediend tegen de Vara bij de Commissie Gelijke Behandeling. Groenberg dacht eruit te zijn gezet vanwege zijn huidskleur: "Zwarte Nederlanders worden in het Lagerhuis sneller afgelost dan witte Nederlanders". Om het artikel te quoten: "Groenberg kent het verwijt dat hij als debater de meest uiteenlopende onderwerpen wist terug te voeren naar het slavernijverleden. "Ik zit daar met een agenda, dat zal ik niet ontkennen. Andere mensen breken een lans voor Israël"." Ik Googelde zijn naam en vond deze column. Groenberg wist inderdaad op de een of andere manier nog het koloniale verleden erin te stoppen, en eindigt met een narcistisch stukje over hoe belangrijk zijn bijdrage aan een standbeeld was. Begint er al een patroon duidelijk te worden?

    In hetzelfde jaar werd er ook nog een klacht ingediend bij dezelfde commissie over 'het racistisch element in het Sinterklaasfeest binnen de Nederlandse multiculturele samenleving': "Heel veel Nederlandse burgers, m.n., zwarte Nederlanders voelen zich ieder jaar weer op 5 december tijdens de viering van voornoemd feest heel erg gekwetst, verdrietig en ongelukkig; het roept veel herinneringen op aan het tijdperk van de slavernij, waarbij de tot slaaf gemaakte Afrikaanse mens wereldwijd werd mishandeld, vernederd en uitgebuit. Niet voor niets is deze slavernij niet zo lang geleden door de Verenigde Naties uitgeroepen als een misdaad jegens de zwarte menselijkheid.". Volgens mij hadden de Ioniërs (Grieken in Turkije) geen Marokkanen als slaven, maar ja, Sinterklaas is ook eigenlijk Wodan en die Pieten zijn zwart omdat ze de hele tijd in schoorstenen zitten danwel zwarte duiveltjes waren van origine - ik neem dit maar aan omdat ik niet zoveel niet-mediterraan uitziende Marokkanen ken.

    Meneer Groenberg's feitenkennis blijkt hieruit al niet zo sterk te zijn, en volgens mij zag ik hem ook ergens beweren dat "neger" een woord is dat als belediging is bedacht door blanke slavenhouders. Klinkt inderdaad veel geloofwaardiger dan een etymologisch verband met "niger", Latijn voor "zwart", nietwaar?

    Weer een jaar verder waren een paar Surinamers diep beledigd door het eerste Nederlands-Sranan-tongo woordenboek van Prisma. Driemaal raden wie er met z'n vrolijke hoedje op tv mocht! Jawel, ons intellectuele zwaargewicht. Ik mag overigens grapjes maken over dikke mensen omdat ik ook dik ben - zijn klacht over het woord neger richtte zich ook enkel op blanken die het gebruiken. Gelukkig zei hij: "Het is goed dat er woordenboeken zijn.". Ik viel van m'n stoel van het lachen toen ze opeens begonnen over Afro-Nederlanders. Ik zei in Jacobs Weblog al dit:

    Ik heb wel eens voorgesteld om alles wat "neger" is Afrikaans te noemen e.d., net als de Amerikanen. Een Surinamer wordt dus een Afrikaanse-Nederlander en

    je loempia haal je bij de Aziatische-Nederlander. Dus: Afrikaanse kop, kaukasische vla en inwonende Spanjaarden (Basken).

    Gelukkig maar dat Afrikaanse Pieten uit Marokko komen en dus echt Afrikaans zijn, anders zou het vreemd staan.

    "Have you got blacks here too?" -Bush tegen de President van Brazilië"

    Fucking spot on, dus!

    Enfin, nu komen we dus bij de negerzoen.

    In 2005 werd hier over gezeken door mijnheer Vrolijk Hoedje (oei, nu ga ik echt te ver).

    Toen deed de fabrikant ónderzoek. Uit dit onderzoek bleek dat ongeveer 4 personen bezwaar tegen de naam hadden. Toen reep er een waarlijk briljant plan in het hoofd van de directeur, waar hij vast de Adformatie Award 2006 krijgt. De negerzoen, in Nederland ingevoerd door Dhr Buys (net als de woordenboekmaakster een neger), zou voortaan "Buys zoen" gaan heten.

    Uiteraard kwam hierop een boze reactie. Uit het onderzoek was immers gebleken dat niemand bezwaar had tegen de naam, en nu leek de fabrikant het slachtoffer van politieke correctheid. In plaats van in een vervelende situatie terecht te kunnen komen waar ze als racisten afgeschilderd konden worden is nu iedereen het woord "negerzoen" en daarmee dus koekfabrikant Van der Breggen aan het verdedigen. Gratis publiciteit én een slachtofferrol! Ik denk dat meneer Van Der Breggen bijna net zo hard klaarkwam als meneer Groenberg.

    In plaats van een "negerzoen" krijg je nu een zoen van meneer Buys, een neger...

    (einde citaat)

    Link op internet:
    Bron: De Volkskrant, rubriek volkskrantblog

  • http://www.volkskrantblog.nl/bericht/40547
  • 3.4. Surinamers demonstreren tegen 'VOC-mentaliteit'

    vrijdag 27 oktober 2006 09:04

    Surinamers demonstreren vrijdagmiddag tegen de oproep van premier Jan Peter Balkenende voor een terugkeer van de VOC-mentaliteit. De VOC staat voor slavenhandel, vinden ze, en die is te vergelijken met de holocaust. Maar 'als het om de joden ging, had hij allang zijn excuses aangeboden.'

    'Laten we blij zijn met elkaar. Over grenzen heenkijken. VOC-mentaliteit,' zei Balkenende tijdens de Algemene Beschouwingen. Maar de VOC gebruiken als toonbeeld van dynamiek en ondernemingslust was kwetsend voor de nazaten van de slaven, vinden vijftien Surinaamse organisaties.

    Holocaust
    'De naam VOC roept hele nare herinneringen op bij mensen wiens overgrootmoeders hebben geleefd onder de slavernij,' zei Roy Groenberg van de stichting Eer en Herstel vrijdag in Goedemorgen Nederland. Volgens Groenberg is de slavernij te vergelijken met de holocaust. 'En als in dezelfde trant over de joden was gesproken, had de premier allang zijn excuses aangeboden.'

    Van het argument dat de Surinaamse slaven vooral werden vervoerd door de West-Indische Compagnie (WIC) zijn de organisaties niet onder de indruk. 'Het gaat om het verleden,' zegt initiatiefnemer van de demonstratie Glenn Codfried in de Volkskrant, 'ook de VOC heeft veel ellende bezorgd, net als de WIC. Dat is allemaal een beetje hetzelfde.'

    De vijftien Surinaamse organisaties komen vrijdagmiddag bij het Slavernijmonument en het Nationaal Instituut Slavernijverleden en Erfenis in Amsterdam bij elkaar voor een lawaaidemonstratie.

    Lees ook het Elsevier commentaar Surinaamse lawaaidemonstratie lachwekkend.
    Door Bas Benneker

    Link bron op internet:

    Bron: Elsevier

  • http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/122637/index.html
  • 3.5. NIKKEPIKKEN! 1 APRILGRAP?
    UPDATE 1 APRIL(nog meer oude 1 APRIL grappen!

    Zal onze OPPERNEGERZOEN "Roy Groenberg" leuk vinden als deze (waarschijnlijk) 1 aprilgrap geen grap blijkt te zijn:)))
    Hoe gaat het gezegde in het Nederlands ook al weer...."wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten!"

    Voor diegene die niet weet wie Meneer Groenberg is, nou, meneer is de hoofdpiet van de "stichting EER & HERSTEL", althans hij denkt dat hij voorzitter is van deze 1 mans stichting.

    Hij ziet dit als zijn baan al vanaf 9 januari 1997.
    Deze "hoofdpiet" zal ook verder gaan met z'n actie tegen de ZWARTE PIET.......Hmmmmmmm hoe denkt hij dat hij erzelf uitziet......hij kan zo van de "stoomboot" afstappen hoor.

    Maar waar het zich eigenlijk om gaat is dat er op de website nieuws.nl vermeld wordt dat slimme Belgen een nieuwe naam hebben bedacht voor ONZE NEGERZOEN, namelijk (geloof het of niet) "NIKKEPIKKEN".

    In antwoord op de naamsverandering van de NEGERZOEN(ik blijf het mega groot schrijven) naar Buys zoenen, heeft "Chocochoque", een klein Belgisch chocoladebedrijf uit Tongeren een nieuw product op de markt gebracht, namelijk 'NIKKEPIKKEN'.

    Link bron op internet:
    Weblog Anotherday.nl door Patrick Aarsen

  • http://www.anotherday.nl/weblog/archives/000131.php
  • 4. Is Roy Groenberg een Afro fundamentalist?

    Het Afro fundamentalisme is een natuurlijke reactie van de Afro activisten na driehonderd jaar ontmenselijking en slavernij. Dat de heer Roy Groenberg in zijn dreigtelefoontje uitlegt dat Dewanand op moet passen geeft aan dat hij zinspeelt op geweld en behoorlijk agressief overkomt, wat normaal gedrag is van een fascist.

    Psychoanalyse van Roy Groenberg levert de volgende feiten op.

    1. Hij zit met een minderwaardigheidscomplex, en is erg gefrustreerd om zijn Afrikaanse origine. Men kleineert hem als huisneger en zijn verweer hiertegen is minimaal, wat bewijst dat hij er geen raad mee weet en zijn verdoemde lot lijdzaam aanvaard.

    2. Zijn paranoïde belangstelling voor het verdoemde lot van Afro surinamers geeft een zwakke en verwrongen Afro identiteit aan.

    3. Zijn uitspraken over Hindoestanen, dat zij allemaal racisten zijn, geeft aan dat hij behoorlijk gediscrimineerd en verstoten is door vele Hindoeorganisaties, wat mij niet verwonderd, want Hindostanen willen absoluut niets te maken hebben met Afro fascisten, die gaan schreeuwen, dreigen en schelden. Radicale verstoting van negers of Afro types is heel normaal binnen Hindostaanse kringen. De grote angst van Hindostanen is immers dat hun dochter stiekem met een Afroman seks bedrijft en een Afro kind baart. Deze angst onderzoek ik nu, want het heeft een evolutionaire oorsprong en is geen directe, actieve vorm van racisme of rassenhaat. Onderzoek bewijst nu dat kleine kinderen van nature al heel bang zijn voor grote, forse, zwarte mannen, met een dominant Afro uiterlijk.

    4. Er is hoe dan ook sprake van een verstoorde geloofsidentiteit bij de heer Roy Groenberg, want hij praat over een wintitempel, terwijl hij in zijn uitlatingen helemaal niet religieus overkomt. Kent hij het magnifieke geloof van Marrons wel? Hierover staat er bitter weinig op internet (zie website marrons.nl), wat mij heel erg verbaasd. Het wintigeloof is nogal bizar en zwaar onderontwikkeld. Het is fascinerend, omdat er ook een oorlogszuchtige ideologie in voorkomt. Lichaamsdelen van vijanden kunnen geofferd en gegeten worden, om meer krachten te krijgen. Winti kan iemand krijgen na een blikseminslag en door geesten, waarna hsij als een wilde en bezetene tekeer kan gaan.

    Winti heeft een relatie met voodoo en er kunnen hanen, babies en maagden geofferd worden aan de bosgeesten. In het Hindoeïsme kent men ook begeestering, waarbij iemand dan tamasische (asurische) eigenschappen krijgt en heel wrede dingen kan doen. Hindoes noemen dit Inderjaal en het duistere, heilige boek hierover is een gevaarlijk taboethema. Ook in Indonesië (Javanen uit Java) kent men begeestering, dat djarang ke pang genoemd wordt. Dit is ook een soort winti, waarbij er geesten van wilde dieren in het lichaam van een mens komen, na een bezielende dansceremonie. Bij djarang ke pang eten de begeesterden soms echt rauw gras of bloedend vlees van doodgebeten kippen. Hindoes in Maleisië hebben nog het oude Hindoeritueel, waarbij zij vleeshaken en scherpe stalen pennen door hun lichaam steken, als eerbetoon aan Godin Kali. Ook lopen door brandend vuur of over gloeiend hete kolen komt vaak voor bij oude Hindoe rituelen, wat sterk lijkt op een soort winti ritueel.

    5. Roy Groenberg lijdt aan een ziekelijke grootheidswaan en doet zich voor als een soort opperbevelhebber van alle arme en gediscrimineerde Afro surinamers. Het verband tussen een oud Hollands cultureel gebakje, zoals negerzoenen, en de negerslavernij is helemaal onduidelijk, maar hij protesteerde hiertegen en won de zaak tegen producent Buys. In zijn kleinzielige geest mag je een neger nooit een neger noemen, wat een beetje vreemd klinkt. Een benaming is immers historisch ontstaan en kan geen kwaad. Men noemt etnische Hollanders immers vaker 'boeroebeest, bakra of blanke' in de Surinaamse volksmond en zij ageren nooit hiertegen. Zelfs het begrip Hindoe is historisch gezien helemaal onjuist, maar nu is hieruit de hele Hindoeïstische geloofsidentiteit ontstaan bij een miljard aardbewoners, binnen drie eeuwen, wat een opmerkelijke historische ontwikkeling is.

    6. Roy Groenberg komt over als een simplist, met een vrij lage intelligentie. Hierover twijfel ik zelf, maar zijn openbare acties impliceren dit duidelijk. Een gesprek met een psychiater zou heilzaam voor hem zijn, want hij maakt zich schuldig aan psychische overtredingen, met bedreigingen, wat heel vaak voorkomt bij simplisten, met een verstoord zelfbeeld. Ook neonazisten, fanatieke rechts extremisten of Afa linkse fanatici lijden hieraan. De mix van fanatieke religieuze idealen (wintitempel), obsessie negerslavernij, politieke shows (negerzoenen activisme), jodenhaat (uitspraken gifschip Cohen), en zijn agressie tegen vrouwen is verontrustend en geeft een verwrongen en verstoorde onderbewuste psyche aan. Het is niet raar als Roy Groenberg ooit overgaat tot een terroristische handeling of iemand fysiek molesteert. Dat hij meerdere mensen heeft geïntimideerd is nu duidelijk. In ieder geval zal men hem toch streng in de gaten moeten houden, want hij is een schande voor alle Afro volkeren in Nederland.

    In mijn rassentheorieën zijn hindostanen ook een soort Afro volk, volgens de Afro centristische classificatiemodellen, die ik tezijnertijd zal publiceren. De bruine en zwarte Hindoes uit India waren al sedert de zevende eeuw slaven van moslims (moghul overheersers in India) en Europeanen en hebben dus ook een wreed en bloedig slavernijverleden. Er zijn bijna 90 miljoen Hindoes vermoord door de islamitische overheersers in India gedurende een overheersing van bijna duizend jaar. India zelf ontstond pas toen de blanke Britten een nationale staat (als kolonie, 'the jewel of the Britisch Empire') stichtten, met een nationale taal (Engels, 'Macaulanism', bruine Engelsen), spoorwegen, een juridische infrastructuur, een kadaster, een nationale krijgsmacht, landelijke media organen en een nationaal politiek stelsel (aristocratie, later na 1946 werd India democratisch). Ditzelfde deden de blanke Hollanders in Indonesië, dat voor 1700 gewoon uit duizenden onsamenhangende raja-staatjes bestond, zonder enige nationale infrastructuur.

    In het volgende hoofdstuk zal dieper onderzocht worden of het heerschap Roy Groenberg een Afro fundamentalist is.

    5. Roy Groenberg is geen Afro fundamentalist?

    Hier een citaat uit een eerder gepubliceerde tekst van mij.

    De oprichter van Kwanzaa, Dr. Maulana Karenga was een behoorlijk intelligente Afrikaanse man en ik bewonder zijn zeven principes die vermeld zijn in het citaat. Teleurstellend is dat de huidige Afro mensen hem niet kunnen begrijpen en ver afgedwaald zijn van het echte geloof in Kwanzaa. Lees ook in het laatste citaat in het Engels iets over Joel Augustus Rogers (1883-1966), grondlegger van het Afrocentristisch denken en pionier van het collectief negerbewustzijn.

    Dr. Maulana Karenga
    Creator of Kwanzaa
    Chair, The Organization Us
    Chair, The National Association of
    Kawaida Organizations (NAKO)

    NGUZO SABA
    (The Seven Principles)

    Umoja (Unity)
    To strive for and maintain unity in the family, community, nation and race.

    Kujichagulia (Self-Determination)
    To define ourselves, name ourselves, create for ourselves and speak for ourselves.

    Ujima (Collective Work and Responsibility)
    To build and maintain our community together and make our brother's and sister's problems our problems and to solve them together.

    Ujamaa (Cooperative Economics)
    To build and maintain our own stores, shops and other businesses and to profit from them together.

    Nia (Purpose)
    To make our collective vocation the building and developing of our community in order to restore our people to their traditional greatness.

    Kuumba (Creativity)
    To do always as much as we can, in the way we can, in order to leave our community more beautiful and beneficial than we inherited it.

    Imani (Faith)
    To believe with all our heart in our people, our parents, our teachers, our leaders and the righteousness and victory of our struggle.

    Maulana Kareng

    Bron

  • www.officialkwanzaawebsite.org

  • Brontekst citaat op Kritisch Podium Dewanand
  • Eerbetoon Blood and Honour Nederland
  • De hele argumentatie waarin ik bewijs dat Roy Groenberg geen Afro fundamentalist is, volgt hierna.

    6. Het grote verschil tussen Hindoes en negers

    Het grote verschil tussen Hindoes en negers uit Suriname is vooral het principiële religieuze denken en geloven van Hindoestanen, op grond van hun honderden heilige boeken. Echte Hindoes baseren elke handeling of gedachte op een of andere heilige tekst of mantra uit een van hun heilige boeken. Lagere driften en gore seksuele zaken tellen hierbij helemaal niet mee. Het hogere en het verlichte is vaak de norm voor echte Hindoe fundamentalisten, wat ook voor mij geldt. Dit principiële doordenken en het absolutisme ervan typeert mij en vele andere Hindoe fundamentalisten. Een eed afleggen aan jezelf en de miljoenen goden en godinnen is hierbij heel belangrijk. Uiteindelijk leef je in Krishnaloka, de hogere spirituele planeet van Krishna en dan telt het etiket niet meer dat je tot christen, moslim, jood, neger, boeddhist, hindoe of iets anders maakt, want dan ben je geëmaneerd tot een spiritueel schepsel zonder vlees, botten en bloed. Je bent dan een quantummens en je maakt je niet druk om grofstoffelijke wereldse zaken uit het verre verleden. Het heden is dan het enige wat echt bestaat en er is geen toekomst of verleden in technische zin.

    Roy Groenberg is nogal simplistisch en handelt niet vanuit enig religieus principe en hierom kan ik hem niet als een Afro fundamentalist van enige naam of faam beschouwen. Hij is ook nog gedegenereerd, omdat hij geen raszuivere Afrikaan is en hoogstwaarschijnlijk Joods of Duits DNA heeft. Dit zou hij eerst zelf moeten wegzuiveren via een pijnlijke chemotherapie om een echte raszuivere neger te worden.

    Ik heb Roy Groenberg nooit iets horen vertellen over Maulana Kareng en Joel Augustus Rogers (1883-1966), de geniale grondleggers van het Afro centristisch denken en geloven. Juist hierom kan ik Groenberg niet als een ontwikkelde Afro fundamentalist beschouwen. Misschien zijn de verheven gedachten van Kareng te moeilijk voor Groenberg en zijn vijftien andere Afro Surinaamse activisten, want geen van hen heeft ooit iets uit het werk van deze grote Afro denker geciteerd.

    Een fundamentalist moet zijn hele denk-, geloofs- en handelswijze absoluut en totalitair baseren op een of andere leer, these, theorie of geloofsovertuiging. En uiteindelijk moet de fundamentalist een stapje verder gaan door te transcendenteren, net als Osho, Bhagwan Shree Rajneesh, om diepere en hogere inzichten te realiseren in zijn doctrine. Iemand zoals avatar Shri Sathya Sai Baba is een perfect voorbeeld van een echte eersteklasse Hindoe fundamentalist, want hij is zuiver en streeft naar de perfecte en superieure Vedistaan, met een bruin Indiaas uiterlijk.

    7. Mijn adviezen aan heerschap Roy Groenberg:

    1. Ga eens de Bhagavad Gita lezen en leer er a.u.b. iets uit. Denk niet van, 'het is een koelieboek, dus daarom lees ik het niet', nee Afro-simplist, verruim je denken en wordt minder racistisch. Hou eens op om andere rassen zelf te discrimineren, omdat men jou voorouders ooit als negerslaven gebruikte. Lees wat Serviela vanuit haar bijbelse kennis en geloofsovertuiging en mediumschap adviseert. Luister naar wijze vrouwen, als je niet naar mij wilt luisteren, als Hindoe fundamentalist.

    2. Pas de principes van Kwanzaa en NGUZO SABA volgens Maulana Kareng absoluter toe en verbeter je gedrag en geloofswereld.

    3. Leer wat van ons bruine Hindoes. Lees de Mahabharat of kijk naar de zestiendelige verfilmde versie op dvd (kost je nauwelijks 40 euro) ervan uit India.

    4. Bezoek eens vaker een Isckon mandir, waar men vaak gewoon Nederlands praat.

    5. Lees de Ramayan of kijk naar de originele verfilmde versie ervan op bijna tien dvd's.

    6. Leer om Hindoes te waarderen als oud cultuurvolk. Je haat tegen Hindoes heb jij van blanken geleerd en hierom ben je nog steeds een zielige slachtoffer van de negerslavernij. Nu maak jij jezelf tot een negerslaaf in blank Nederland en men bezoedeld jouw goede naam. Breek je ketenen: Keti Koti.


    8. Roy Groenberg, Africa need you.

    Zie deze tekst van een Afrikaanse schrijver.

  • Africa has to get new breed of humans (Opinion)
    By Ssekitooleko Deo, january 2000 from Africa News online
  • Ook deze bloedserieuze tekst van mij is nuttig:
    Negers terug naar Afrika

    Verlaat Nederland Roy Groenberg, verlaat 'blank' Europa, ga voorgoed naar Afrika en werk daar aan een nieuw Afrika met raketten, kernbommen, bommenwerpers en mooie zwarte Zoeloe tanks. Je hoort thuis in je natuurlijke habitat, met lekkere kokosnoten, mooie (Afro-naakt)stranden en heerlijk zonnig weer. O ja, ik heb ook al gepland dat ik terug ga in de toekomst naar India of Suriname hoor, omdat ik mijn hindoestaanse kwie kwie, krabboe, pataka, krobia, doksa, daal, marsa, klaroeng, bita wirie, bara, paulowri, dagoeblad, manja, sukru bakba, barsa, cola kreek en roti mis nu. In Suriname zijn deze dingen goedkoper, dus het bespaart mij veel geld.


    9. Ter besluit

    De heer Roy Groenberg is een zwaar ontgoocheld heerschap die geen raad weet met zijn slavernijverleden. Gek is dat hij helemaal niet beseft dat er nog steeds legale negerslavernij bestaat in de racistische Arabische wereld, waar men negers allemaal haat en systematisch uitroeit (Arabische genocide tegen negers in Darfur, Soedan). Zou Roy Groenberg durven om te ageren of hard te demonstreren tegenover de sterkere, terroristische en moorddadige arabieren, die allemaal zwaar bewapend zijn en hem zo een kopje kleiner kunnen maken? Is hij een lafaard die alleen het zwakke geslacht lastig kan vallen met dreigtelefoontjes over rebel en ex-cyberterrorist Dewanand?

    Iedereen die Roy Groenberg persoonlijk kent en iets lasterlijks te melden heeft over hem, kan mij anoniem mailen. Mijn openbare mailadres is waldo@wanadoo.nl

    Over de tienvoudige ellende van Afro volkeren zal ik komende maanden nog iets publiceren en dit bespreken op radio Sunshine. Ik werk nu aan een nieuw Suriname, volgens het ideaal van mijn manifest: Shri Rama ka Desh en hoop dat de bekrompen Surinaamse media ooit naar mij toe zullen komen, om hierover van gedachten te wisselen.

  • 3.5. Manifest: 'Shri Rama ka Desh'
  • Een beetje oorlog is nuttig als wij een nieuw Suriname willen binnen vijf jaar en alle Sranangmangs, incl. koeliemangs en trotse Marrons roep ik op om samen met mij hieraan te werken. Dit is onze plicht, want 'Sranang gron e kari oeng', zoals in het Surinaams volkslied als een profetie is vermeld. Rot niet weg in Nederland, zoals Roy Groenberg, die heel snel aan een hartaanval zal overlijden, als hij zo doorgaat, maar sta op en werk fanatiek aan Shri Rama ka Desh.

    Met dank aan Serviela en radio Sunshine voor alle getoonde moed en incasseringsvermogen.


    10. Stof tot nadenken

    ***
    Een zen-meester liep door een straat. Er kwam een man aangerend die hem een harde klap gaf.
    De meester viel op de grond. Toen stond hij op en liep zonder om te kijken door.
    Een discipel die bij hem was, was geschokt en zei: "Wie was dat, wat betekent dit? Als je zo leeft, kan iedereen je vermoorden. Je keek niet eens wie het was en waarom hij het deed."
    De meester zei: "Dat is zijn probleem, niet het mijne." -19
    ***

    Bron:
    Osho (is Bhagwan Shree Rajneesh),
    "Over de grenzen van de psychologie"
    The Rebel publishing house, 1988,123 pag.
    Gedachten van de beroemde Indiase meester (1931 - 1990) over wat een werkelijke psychologie kan zijn en hoe deze kan functioneren.

    Uit:Osho (is Bhagwan Shree Rajneesh), "Over de grenzen van de psychologie" , The Rebel publishing house, 1988,123 pag. Gedachten van de beroemde Indiase meester (1931 - 1990) over wat een werkelijke psychologie kan zijn en hoe deze kan functioneren.


    11. Interne links, lees ze ook Roy.

    1. Trap de negers uit Suriname
    2. Klote negers hebben Suriname verrekt
    3. "Bouterse moet zelfmoord plegen om eer te redden als Hindoeman"
    4. Racisme van Hindoestanen. Schandalig
    5. Negers terug naar Afrika
    6. Africa has to get new breed of humans (Opinion)
      By Ssekitooleko Deo, january 2000 from Africa News online


    7. Lezing Hindoestaanse immigratie in Nieuwegein, zondag 4 juni 2006
    8. stellingen Hindoestaanse immigratie bij lezing op 4 juni 2006
    9. (boek) 'Bevrijding van Suriname. Matchpoint voor Delano Desi Bouterse'
      A4 pages= 123 / Words= 48.771 / Epages= 63
    10. 0.9. Appendix B: Foto's van Suriname
    11. Manifest: Shri Rama ka Desh
    12. Harde brief aan Afrocentrist Egmond Codfried, d.d. 22 maart 2006
    13. Brief aan weekblad Vrij Nederland, d.d. 27 februari 2006
    14. Interview Dewanand: Stop hindoeholocaust
    15. Troost voor klotenegers - Rudie Kagie, Vrij Nederland
    16. Bewijs Hindulife is een kasteorganisatie
    17. Reparatiewet AOW voor Surinamers
    18. De dode Surinaamse multikul
    19. High Tech deportatie Surinamers
    20. De media en het volk in Suriname
    21. Is Suriname een apenlandje?
    22. Anton de Kom, biografie
    23. De ongelooflijke invloed van Japan op mijn levensloop
    24. Wanneer is iemand Hindoestaan?
    25. "Massieve integratie van Hindoestaanse Jongeren"
    26. Hoe beleef ik 125 jaar Hindoestaanse immigratie?
    27. "Wat betekent Keti Koti voor mij"
    28. "Respekt voor eeuwenoude bomen in de Amazone"
    29. "Anansi Politiek"
    30. "De toekomst van jonge meisjes in Suriname"
    31. "De super onafhankelijkheid van 1975"
    32. "Een realistische toekomst voor Suriname"
    33. "De grote mensenroof van 1975"
    34. "Kolonisatie van Suriname"
    35. Verkleuringswetten Nederland
    36. Open grenzen voor zwarte vrouwen
    37. Blank Sperma voor Afrika
    38. Nectar van drieduizend jaar blank Nederland
    39. (boek) Uitstervende Nederlanders. Mein Kampf, deel 2
      A4 pages=267 / Words=110.729 / Epages= 87

    ***


    Home Podium Politiek Religie Hindoeisme Islam Suriname India Liefde Jongeren
    Literair Poezie Zeepkist Gastenboek Links Disclaimer Contact

    Kritisch Podium Dewanand

    Suriname
    Alle rechten voorbehouden; All rights reserved