Home Podium Politiek Religie Hindoeisme Islam Suriname India Liefde Jongeren Literair Poezie Zeepkist Gastenboek Links Disclaimer Contact Kritisch Podium DewanandSurinameHarde brief aan Afrocentrist Egmond Codried, d.d. 22 maart 2006Persoonlijk aan: Afrocentrist EGMOND CODFRIED Onderwerp: uw valse beschuldigingen Delft, woensdag 22 maart 2006 Beste Afrocentrist Egmond Codfried, Jouw brief van 7 maart 2006 (zie onder, uit gastenboek reactienummer 196) bevestigt alle negatieve vooroordelen rondom negroïde volkeren. Ik heb besloten om alle correspondentie tussen ons na 7 maart openbaar te maken, omdat ik jou heel dom, naïef, ondankbaar en onderontwikkeld vind. Je concludeert dat ik jou haat. Nou, ik ben zelf gekleurd en ik onderzoek al jaren de diepere oorzaken van de trieste negerslavernij gedurende de periode tussen 1500 en 1900. Ik ben de enige Hindoe die hierover openlijk dingen schrijft en die zich echt zorgen maakt om de huidige ellende van negers in Afrika. Ik weet dat dit politiek incorrect is, omdat de Westerse media en politici het prima vinden dat de negers wegrotten in Afrika en zelf geloven dat zij inferieur, dom en laagwaardig zijn. Jij dient goed te beseffen dat ik al deze dingen heel diepgaand onderzoek. Onze Surinaamse oorsprong Rudie Kagie, uit Vrij Nederland Offeraar Rudie Kagie Offercode wfor0291 Offerdatum 25 februari 2006 Bron: Vrij Nederland 25 februari 2006, nummer 8, jaargang 67, Rubriek De Kleine Wereld Citaat: Besef goed Egmond dat Rudie Kagi onderstaande tekst van
mij grondig bestudeerde en besloot om jouw zogenaamd boek en kleinzielig
onderzoek te vermelden. Ik had namelijk netjes alle reactienummers van
jouw officiële brieven genoemd en Rudie Kagi ging eens snuffelen
in het gastenboek van Kritisch Podium Dewanand. Zie hieronder het citaat
over jou in mijn tekst: Offeraar Dewanand Offercode wfor1186 Offerdatum dinsdag 10 januari 2006 Citaat: Wees blij dat Hindoes nog nooit een ander volk hebben misbruikt of uitgemoord. Zelfs ik moet mij strikt houden aan het hoge eergevoel van de Hindoebeschaving en hierom adviseerde ik jou. Het publiek en al mijn lezers mogen nu weten wat ik jou adviseerde afgelopen maanden. Mijn adviezen aan Afrocentrist Egmond Codfried Vele adellijke organisaties ontvingen brieven van Egmond Codfried, maar niemand reageerde hierop. Hij schreef ook brieven aan musea en kreeg geen respons. Uiteindelijk concludeerde Egmond Codfried dat men de negroïde afkomst van diverse notabelen en edelen uit de Europese geschiedenis stelselmatig verzwijgt en dat deskundige restaurateurs zelfs diverse oude schilderijen hebben gewit, om de gekleurdheid te verdoezelen. Ik luisterde hiernaar en besloot om Egmond Codfried het volgende te
adviseren: Ik bood hem steun aan hierbij, kontakten, fondsen en wilde zelfs het projectplan ontwikkelen, om flinke Europese subsidies los te krijgen, geheel zonder eigenbelang. Egmond Codfried vond mijn strategische adviezen gewoon lariekoek en vond het zelfs raar dat ik zonder eigenbelang achter hem stond en niet eens geld vroeg. Maar ja, ik wilde hem slechts helpen om zijn karmische missie op deze wereld succesvol te voltooien, want ik denk immers Hindoe fundamentalistisch. Helaas koos hij hier niet voor en beschuldigt mij nu van stalking. Onvoorstelbaar. Wat is Afrocentrisme? In principe is Afrocentrisme de ideologische basis voor Afro-fundamentalisme, precies zoals de rassentheorie van Nietsche de ideologie van het (blank) nazisme was tijdens het Hitler tijdperk. Ik geef objectief toe dat de gepigmenteerde Hindoes ook een eigen rassenleer hebben en elkaar hierom keihard onderdrukken en onderling bitter discrimineren. Juist hierom plegen heel veel gepigmenteerde Hindoestanen psychologisch en/of fysiek zelfmoord. Hindoestaanse meisjes geloven hierdoor dat de 'blanke' man een afgod is van hogere afkomst en seksen (spec.: naaien, pijpen, likken, zoenen) of trouwen hierom met een 'blanke' om met hun onderdrukkende afgod te leven. Het domme en bekrompen racisme van gepigmenteerde Hindoestanen leidt helaas tot de ondergang en zelfvernietiging van alles wat hindoestaans is en is een oorzaak van het hoge zelfmoordcijfer onder deze etnische groep. Het is feitelijk juist heel intelligent als een specifiek menselijk collectief een eigen rassenleer ontwikkelt en dit vrij consequent toepast, om zich goed te voelen. De eigen rassenleer is eigenlijk niets anders dan een simpele en primitieve gelukkigheidsfilosofie. Hierbij refereer ik naar een korte Chinees uit het hartje van China, die mij in de kantine van een universiteit vol lange 'blanken' trots vertelde dat kleine mensen juist beter voor het milieu zijn en goedkoper zijn. Ook deze kleine Chinees heeft dus een eigen rassentheorie, om met zichzelf gelukkig te zijn. Ik onderzoek al deze dingen al vijftien jaar en verwijs geïnteresseerden naar mijn boeken, die ik in juni zal publiceren op het Kritisch Podium Dewanand. Egmond Codfried is een radicale racist Het is heel hypocriet dat Egmond Codfried mij beschuldigt
van het haten van hem, vanwege zijn afkomst, omdat hij duidelijk aantoont
dat hij een radicale racist is en de denk- en geloofswereld van een Hindoe
fundamentalist niet kan begrijpen. Een radicale racist is eigenlijk
altijd een extreme materialist, die alleen aan zijn eigenbelang en geldelijk
gewin kan denken. Dit materialisme en egoïsme is duidelijk in de
brief van Egmond Codfried aan mij, vooral in deze zin: Overigens vond ik niet 160 maar slechts 90 zoekresultaten voor Egmond
Codfried op internet op 22 maart 2006. Zoek eens zelf naar hem, klik op
onderstaande zoekquery: Advies: Ga Afrika opbouwen, je bent geen
Europeaan Mijn beste Egmond Codfried, Vergeet nooit dat elke Hindoe zegt: Wees blij dat ik Hindoe ben en jou laat leven. Alle eer en lof aan Altecrea Dewanand Ps Dit citaat is ook vermeld in mijn gepubliceerde tekst: Offeraar Dewanand Offercode wfor1193 Offerdatum 22 februari 2006
Uit Gastenboek reactienummer 196 Datum: 7 maart 2006 Naam: Egmond Codfried Onderwerp: per post ontvangen brief: Inzake Stalking E-mail: egmondcodfried@hotmail.com Letterlijke tekst van beschuldigende brief per post verzonden aan Dewanand: Den Haag, 7 maart 2006. Geachte heer Waldo Dewanand ***, Gaarne herinner ik u eraan dat ik u de vorige week vriendelijk heb laten weten dat onze gezamenlijke reis van slechts enkele maanden, heden ten einde is gekomen en dat onze wegen zich moeten scheiden. De reden is dat ik heb vastgesteld dat u mij haat. Mogelijk een redeloze haat waarvan u zelf niet bewust bent omdat haten blijkbaar het enige is dat men u heeft geleerd en waarmee u aandacht genereert. Ik baseer deze constatering op uw zinloos grievende geschriften tegen de groep die mij aan het hart gaat en wat u persoonlijk tegen mij zei en wat ik verder heb ervaren als pogingen tot dwang en manipulatie. Gaarne wijs ik u erop dat ik al langer als acht jaar serieus werk maak van mijn schrijfcarriere, dat ik mijn werk reeds in verschillende theatervoorstellingen zag, eerbewijzen in de vorm van een reisbeurs, de nominatie voor een grote toneelprijs en een schrijfopdracht voor een toneelstuk verwierf zonder uw tussenkomst. Mijn naam komt zonder uw tussenkomst en door mijn eigen inspanningen 160 maal voor in google. De vermelding van mijn korte stukjes in het gastenboek van uw site, die voor 99% door uzelf wordt volgeschreven, staat in geen enkele verhouding tot wat ik verder doe aan activiteiten en publiciteit. De verschijning van mijn stukjes op uw site heeft niets aan contacten, publiciteit of boekverkoop opgeleverd. Mijn vermelding in de VN is de keuze van Rudie Kagi en kan niet gezien worden als een inspanning van u ten behoeve van mijn carriere. Deze vermelding heeft mij overigens ook niets opgeleverd. Ik herhaal dus mijn verzoek aan u om mij in vrede te laten en geen stalking mails meer te sturen. Ik gaf eerder aan dat uw geschriften mij zeer van streek maken, en daar u mij sinds mijn verzoek toch tweemaal heeft lastig gevallen met uw epistels, beschouw ik dat als verder bewijs dat u mij kwaad wil doen. Indien u mij nogmaals lastig valt door middel van geschriften of wat dan ook zal ik mij ogenblikkelijk wenden tot de politie van Delft. (origineel ondertekend met blauwe pen, kopie conform) Hoogachtend. Egmond Codfried Toegevoegde noot Racistische posting van Egmond Codfried in gastenboek Belle van Zuylen's vergeten oma: De toevallige vondst van een Afrocentrisch portret van Maria Jacoba van Goor vormde aanleiding tot dit bronnen en literatuur onderzoek naar Europese zwarte en gekleurde personen. Haar kleindochter barones Belle van Zuylen (1740-1805), geeft aan dat zij niet-wit is, heeft een zwart bewustzijn, maakt al haar romanpersonages bruin en zwart, en omringd zich met zwarte en gekleurde mensen. Tevens was de vondst een reden om de literatuur van Belle van Zuylen, de biografieën en de herkomst van haar fortuin, door een afrocentrische bril te bekijken. Met haar gekleurde grootmoeder past onze Belle van Zuylen madame de Charrière, in het rijtje van schrijvers als Alexander Pushkin, Alexander Dumas en Colette, Elizabeth Barrett en Robert Browning. Evenals Ludwig von Beethoven en Queen Charlotte van Engeland. Europeanen met grote verdiensten die zwarte voorouders hadden. Verder blijkt dat Belle bevriend was met Pierre-Alexander Du Peyrou (1729-1794), een bruine Surinaamse plantagehouder, die ook bekend is als de vriend en uitgever van het werk van Jean Jaques Rousseau. Deze studie buigt zich over de gedachte dat zwarten in Europa allochtoon en vreemd zouden zijn, waar vaststaat dat zwarten al vanaf de klassieke tijd in Europa leven. Dit vernieuwende werk voorziet in vele namen en veel portretten van gekleurde Europeanen.
EERSTE (VERBETERDE) DRUK 2005 170 pagina's, A4, 82 A4 illustraties, lijmbinding.
|