|
Home
Podium
Politiek
Religie
Hindoeisme
Islam
Suriname
India
Liefde
Jongeren
Literair
Poezie
Zeepkist
Gastenboek
Links
Disclaimer
Contact
Kritisch Podium DewanandPodium
WEBpublication EBOEK WOIII / EPAGE 5
Radicale hervorming religieuze doctrines
Offeraar Dewanand
Offercode wfor1160
Offerdatum dinsdag 11 oktober 2005
Gepubliceerd in de multikulkrant:
De Multikulkrant. Een verrijking voor Nederland
Religieuze doctrines hebben gedurende de afgelopen
tweeduizend jaar gezorgd voor grote oorlogen, genocides en raciale conflicten.
Het wordt hierom tijd dat er krachtige maatregelen getroffen worden om
hier radicaal een eind aan te maken. Geloof is leuk, maar men dient constant
ervoor uit te kijken om gewelddadige escalaties te voorkomen en het humane
karakter constant te versterken. Wij moeten er nu alles aan doen om een
fatale Derde Wereldoorlog te voorkomen, waarbij er nucleaire wapens ingezet
kunnen worden, door terreurstaten, zoals Pakistan, Noord Korea, China
of Iran.
Humanisme is pacifistisch
Het humanisme is ontstaan na de grote Verlichting in middeleeuws christelijk
Europa tijdens de industriële revolutie. Een typische humanist probeert
problemen op te lossen door het menselijke aspect centraal te stellen
en een soort consensus te bewerkstelligen tussen alle betrokken partijen.
Problemen en misverstanden worden opgelost door de open dialoog centraal
te stellen en door het humane element te benadrukken. In feite is het
humanisme een uiterst pacifistisch geloof, zonder een godsbeeld, dus zonder
enige zeta-entiteiten. Het humanisme kent geen rituelen en geloofsperikelen
en wijst het gebed tot een allesoverheersende god af, want de mens moet
de problemen zelf oplossen, door meer mens te worden.
Innerlijke groei staat centraal in het
humanistisch geloof, wat heel interessant is, want dit concept ontbreekt
in de doctrinistische religiën, zoals islam, christendom en jodendom.
Volgens mijn analyse is het noodzakelijk om de humanistische geloofsovertuiging
toe te passen in alle opvoedkundige en onderwijskundige systemen, om een
nieuwe generatie te kweken van mensen die geleerd hebben om door te groeien
en niet vast te roesten in een eeuwenoude achterlijke religieuze haatdoctrine.
God heeft in wezen de mens immers niet nodig en laat de hele mensheid
gewoon keihard stikken. Als de mens oorlog gaat voeren om de wil van god
uit te voeren, dan is de mens zelf gestoord, volgens de humanistische
filosofieën.
Het humanistisch christendom
Het humanisme heeft het hele christelijk geloof in de 'blanke' Westerse
wereld totaal hervormd en getransformeerd tot een geloof in de liefde
van Jezus. De nieuwe humanistische christenen interpreteren de bijbel
totaal anders en benadrukken dat geloof in feite liefde is, wat vroeger
anders was. De talrijke oecumenische christenen zijn het harde bewijs
dat het inderdaad anders kan en dat zaken zoals homoseksualiteit, lesbiennes,
polygamie of seks voor het huwelijk niet in strijd zijn met de bijbelse
leer. Binnen de huidige christelijke sekten is het christelijk geloof
geheel getransformeerd tot een doe-het-zelf-geloof, wat aangeeft dat er
inderdaad sprake is van een humanistisch christendom. Immers god kent
geen geboden en zal niemand naar de hel sturen, als een of andere bijbelse
wet wordt overtreden. De bijbel kan immers niet het woord van god zijn,
omdat het geschreven is door doodgewone Joodse schrijvers, die niet verlicht
waren en die nooit gemediteerd hadden op het eeuwige.
Geloof is moeilijk
Geloven in een boek is een uiterst moeilijke zaak. Het is heel lastig
om iemand die extreem gelooft in de bijbel duidelijk te maken dat hsij
ongelijk heeft, omdat het fout is om fanatiek christen te zijn in onze
verlichte tijd. In feite zou men grondwettelijk moeten verbieden dat heilige
boeken verspreid worden, die oproepen tot een heilige oorlog of die aanzetten
tot haat tegen andersdenkenden, humanisten, homoseksuelen of ongelovigen.
De wetgever weet in wezen zelf niet wat een heilig boek is en tolereert
de intolerante teksten, totdat de gelovige fundamentalisten een moord
of bomaanslag plegen. Men zou preventief moeten handelen en duidelijker
moeten maken wat wel of niet toegestaan is in een heilig boek.
Islam is intolerant
Moslims beschouwen de koran als een heilig boek en beweren dat alle kennis
van de hele wereld in dit boek zit. Alles in de koran ziet men als een
absolute waarheid, waar niet aan getwijfeld mag worden. Juist deze fanatieke
interpretatie zorgt voor grote problemen in onze tijd en moslims moeten
hierom niet raar opkijken als niemand hen meer vertrouwd. Hoe moet je
immers iemand vertrouwen die dagelijks leest in een uiterst gewelddadig
heilig boek? Veel moslims weten niet eens wat geloof in wezen is en weten
heel weinig over de bloedige geschiedenis van de islam. Wij zijn in zekere
zin verplicht om de moslimmassa te verplichten om de harde en wrede historische
feiten uit het hoofd te leren, zodat zij zelf hun gezond verstand kunnen
gebruiken, om te streven naar een nieuwe islam of om de islam gewoon radicaal
af te wijzen.
Moslims pathologische moordenaars
In theorie is elke moslim die dagelijks iets uit de koran leest een pathologische
moordenaar, want in dit boek staat immers duidelijk dat het doden van
ongelovigen, Hindoes en homoseksuelen een verplichting is. De grote vraag
rijst dan wat de wetgever moet doen, om moslims uit de nieuwe generaties
beter voor te lichten en hen eventueel te stimuleren om een ander geloof
aan te nemen. Immers het is bewezen dat de islam aanzet tot terrorisme
en dit zelfs verheerlijkt. Juist hierdoor is de Nederlandse staat nu dubbelzinnig
bezig om de islam te tolereren als een officiële godsdienst in ons
land. De grote meerderheid van het Nederlandse volk is anti-islamitisch
en zal tijdens een volksreferendum ervoor pleiten om hard op te treden
tegen gelovige of fanatieke moslims. Doordat de gemiddelde Nederlander
vrij goed geschoold is, is het duidelijk dat zij hier heel goed over nagedacht
hebben en zeker geen bekrompen rechts-extremisten zijn. Een beetje meer
rechts-extremisme zou juist beter zijn voor de evolutie van de islamieten,
want dan worden zij met de neus op de harde feiten gedrukt en zijn dan
verplicht om geestelijk verder te evolueren tot ex-moslims.
Evolutie moslims
In mijn flat had ik een Iranese man ontmoet, die mij vertelde dat hij
ex-moslim is en de islam gewoon bullshit vindt. Dit is opmerkelijk, maar
wat interessanter is, om te onderzoeken waarom hij nu ex-moslim is. Hij
is opgegroeid in Iran als een gelovige moslim en is na zijn vestiging
in Nederland wijzer geworden. Deze man is het perfecte voorbeeld van hoe
het wel moet en hoe het echt kan. Ik ga nog een keer met hem praten over
zijn evolutieproces tot ex-moslim, om meer te weten te komen over zijn
motieven. De staat zou dit proces moeten stimuleren, door keihard dingen
te verplichten en door radicale eisen te stellen aan de gang van zaken
in religieuze instellingen.
Extreme Hindoes
In Hindoeïstische gebedsruimten (mandirs) gebruikt men vaak een niet-Nederlandse
taal, terwijl 80 procent van de aanwezigen deze taal niet kennen of het
onvoldoende beheersen. Hindoes in Nederland zijn eigenlijk een onaangepaste
groep, hoewel zij de uiterlijke schijn ophouden, dat zij wel geïntegreerd
zijn en volop meedoen met de samenleving. De waarheid is dat de etnische
Hindoes behoorlijk geïsoleerd leven in Nederland en aardig profiteren
van de zorg- en subsidiesector. Dit zijn dingen die ik hoe dan ook niet
goed keur. Organisaties zoals Hindulife, Radio Amor, Hindoeraad of Asan
zijn vaak zuiver etnisch georganiseerd en opereren vanuit kastenprincipes.
Wie niet tot een bepaalde kaste of familie behoort, wordt gewoon verstoten
of eruit gewerkt. Het zijn geen open transparante organisaties, want vaak
is er maar een absolute leider. Het religieuze denken van de etnische
Hindoes heeft in wezen nog een feodaal en middeleeuws karakter en blokkeert
alle vooruitgang of progressie. Hier moet de staat ook iets aan doen.
Verplichte hervorming
De staat en het volk van Nederland dienen hard op te treden tegen achterlijke
religiën op het Nederlands of Europees grondgebied. Religie is leuk,
maar er zijn grenzen. Het is verstandiger om mensen in een vroeg levensstadium
voor te bereiden op hun primair burgerschap, door hen te voorzien van
een gegarandeerde dosis basiskennis. Het lijkt mij geen gek idee om uit
te gaan vanuit humanistische levensprincipes hierbij, omdat humanisten
altijd pacifistisch denken, geloven en handelen. De staat dient dit beter
te onderzoeken en te streven naar humanisering van alle religieuze stromingen
op haar grondgebied. Het verplichten van het hervormingsproces dient ontdaan
te worden van alle taboes, omdat religiën immers de oorzaak zijn
van heel veel conflicten in onze huidige multiculturele samenleving. Door
het humanisme als norm van de staat in te voeren, kan het overheidsbeleid
geijkt worden, waardoor krachtige maatregelen genomen kunnen worden tegen
achterlijke of onderontwikkelde religieuze stromingen en sekten. Dit dient
uiteraard nader onderzocht te worden.
Verplichtingen in religieuze instellingen
Om een religie op radicale wijze te hervormen, dient een kritische denkwereld
ontwikkeld te worden bij de mensen die erin geloven. Goede voorlichting
en ook het herhalen van belastende historische feiten is hierbij noodzakelijk,
om de onderontwikkelde volksmassa goed met de neus op de feiten te drukken,
zodat zij zelf vrij blijven om te geloven wat zij willen.
Nu volgt een lijstje van verplichtingen in religieuze
instellingen, die kunnen leiden tot een radicale hervorming van de betreffende
religie.
1. Verplichten dat tenminste vijftig procent van
de preek of discussie in de Nederlandse taal wordt gevoerd, zodat gewone
(blanke) Nederlanders ook een kans krijgen om hun mening kenbaar te maken
aan de aanwezige allochtonen. Deze verplichting geldt vooral met name
voor islamieten uit alle landen, etnische Hindoes, Joden, Afrikanen, Molukkers,
Indonesiërs, Chinezen, enz.
2. Wettelijk verplichten dat er na elke religieuze
dienst of ceremonie gedurende minstens een half uur tijd is voor een kritische
discussie en voor het stellen van kritische en harde vragen, door aanwezige
leden en buitenstaanders. Vanzelfsprekend is dat dit in de Nederlandse
taal dient te geschieden, omdat men op Nederlands grondgebied existeert.
Moeilijke vragen dienen schriftelijk beantwoord te worden. De erbij betrokken
organisatie is verplicht om elke kritische vraag totaal toe te lichten
en kan beboet worden, als iemand door hen gediscrimineerd of uitgesloten
wordt. Op deze wijze wordt de kritische, harde en open dialoog binnen
een zwarte of gekleurde etnische groep gestimuleerd, zodat zij verder
kunnen evolueren en betere burgers van Nederland worden.
3. Aanstellen van staatscontroleurs in burgerkleding,
die tijdens religieuze diensten, ceremonieën of bijeenkomsten alles
controleren en die eventueel zelf kritische vragen stellen over religieuze
thema's of wantoestanden. Deze controleurs kunnen ook freelancers zijn
of mensen die verplicht worden om vrijwilligerswerk te doen voor de gemeenten.
Een harde kritische houding is noodzakelijk, om de aanwezige onderontwikkelde
allochtone volksmassa goed voor te lichten. Alles kan eventueel opgenomen
worden met bandrecorders of verborgen camera's.
4. Dikke brochures maken over de mogelijke gevaren
van religieuze indoctrinatie in het Nederlands en in alle actieve buitenlandse
talen in Nederland. Elke religieuze instelling of organisatie is dan wettelijk
verplicht om deze brochures uit te reiken na de dienst of preek, en kan
beboet worden door controleurs als zij dit nalaten of verzaken. Alle religieuze
doctrines dienen uitgebreid kritisch en hard uiteengezet te worden in
deze brochures, waarin harde historische feiten aangehaald dienen te worden,
zonder enige schroom of angst voor tegenstanders.
5. Doordat de islamitische centra een kweekvijver
zijn van potentiële terroristen is het noodzakelijk om alle bezoekers
te registreren in een centrale landelijke database. Moslims die een moskee
bezoeken dienen zich dus te legitimeren bij de ingang, om deel te nemen
aan de activiteiten.
6. Het is noodzakelijk om moslims goed voor te lichten
over de gevaren van hun geloof. De beste manier om dit te verwezenlijken
is door hen periodiek te examineren, om te toetsen of zij de gevaren van
de islam en het moslim zijn goed beseffen. Elke moslim op Nederlands grondgebied
dient verplicht te worden om tenminste eenmaal in de drie jaar aan een
dergelijk staatsexamen deel te nemen en kan beboet worden als hsij dit
weigert of nalaat. Uiteraard dient een dergelijk islamexamen uitsluitend
in de Nederlandse taal afgenomen te worden. Ook in de herkomstlanden dienen
immigranten dit islamexamen af te nemen en met een goed resultaat af te
ronden, voor het verkrijgen van verblijfsdocumenten.
7. Op alle onderwijsinstellingen dienen alle leerlingen
goed voorgelicht en geëxamineerd te worden over de gevaren van religieuze
doctrines. Dit dient opgenomen te worden in de onderwijswetten en verplicht
te worden. De brochures en studieboeken op scholen dienen uitgebreider
te zijn en elke leerling, scholier of student dient het grootste deel
uit het hoofd te kennen. Dit vak over religieuze doctrines dient verplicht
te worden op alle scholen.
Hervorming islam in hele Europese Unie
De Europese Unie dient er alles aan te doen om de evolutie en ontwikkeling
van de islamieten te stimuleren, omdat de islam de echte bron van alle
terreur en problemen is. Europolitici dienen dit probleem te erkennen
en het niet te verzwijgen uit angst of vanwege politieke correctheid.
Immers de meerderheid van de Europese volkeren is nu anti-islamitisch
en wil krachtige maatregelen tegen de toenemende moslimterreur.
Door te kiezen voor radicale hervorming kan ervoor gezorgd worden dat
er een vrijere en moderne Europese islam ontstaat, waarin alles wat de
koran of Mohammed verboden hebben, gewoon toegestaan is, precies zoals
bij de verlichte christenen. Een doe-het-zelf-islam is nu noodzakelijk
in de Europese lidstaten, omdat dit evolutieproces ook positief is voor
de genetische en culturele assimilatie van de islamitische volkeren in
Europa. Nederland dient het goede voorbeeld te geven, door als eerste
lidstaat een radicaal religieus hervormingsbeleid in te voeren, met het
moderne humanisme als uitgangspunt.
Terrorisme zit tussen de oren
De doorsnee Marokkaan is uiteraard geen terrorist, maar de doorsnee terrorist
kan best een Marokkaan zijn, die je doodleuk op straat ziet rondlopen
met een Hollandse meid. Extremisme en terrorisme hebben in wezen niet
veel te maken met ras en genetische afkomst, omdat het afhankelijk is
van de doctrinistische software in het brein. Ik beschouw het echter positief,
door te stellen dat de software altijd aangepast of gemodificeerd kan
worden, zelfs en vooral bij jonge kinderen met een buitenlandse achtergrond.
Deze kinderen zijn onschuldig en moeten geassimileerd en gegermaniseerd
worden door de Europese volkeren, om een eerlijke kans te krijgen om mee
te doen in de dominante meerderheidscultuur. Iedereen dient zich hiervan
bewust te zijn. Als deze jonge allochtonen uitgesloten worden of als wij
hen niet goed voorlichten, dan is het onze schuld als zij zich ontwikkelen
tot de terroristen van de toekomst. Er is dus nog veel te doen. Boe roepen
is niet de juiste houding inzake deze problematiek. Actie op een intelligente
en doordachte wijze is vele malen beter.
In het recente verleden weigerde men
om te luisteren naar profeten zoals drs. Hans Janmaat (RIP), omdat men
de nadruk legde op positieve discriminatie en op de heilige politiek correcte
gedragsleer in media en politiek. Nu is het al drie voor twaalf en nu
moeten er krachtige maatregelen genomen worden, om een grote ramp te voorkomen,
zonder inzet van militaire middelen. Ik ben ervan overtuigd dat wij mensen
dit kunnen realiseren, want in wezen willen wij allemaal een humanistische
mensheid, die liever kiest voor intelligentie, dan voor domheid, barbaarsheid,
onderontwikkeldheid of voor een primitieve en achterlijke religieuze doctrine
uit het begin van onze jaartelling. Een ieder die durft om zich mens te
noemen moet dit waar kunnen maken en er hard aan werken om een beter humanistisch
mens te worden.
Noten
Zeta-entiteit: begrip uit de geordende theorie van
de liefde. Zeta-liefde is liefde tussen een mens en een onstoffelijk object,
dat bij religieuze stelsels als de zeta-entiteit kan worden beschouwd
en een sacrale gevoelswaarde heeft in de menselijke psyche. De aanwezigheid
van sacrale emoties is een bewijs voor de aanwezigheid van een of andere
actieve zeta-entiteit. Elk geloof heeft een nagenoeg uniek stelsel van
zeta-entiteiten, die gedefinieerd of ongedefinieerd, en actief of passief,
kunnen zijn. In vele religieen worden de zeta-entiteiten visueel voorgesteld
door twee- of driedimensionale afbeeldingen. Het geloof in miljarden Engelen
is een goed voorbeeld van ongedefinieerde, passieve zeta-entiteiten, in
het Christendom, de Islam en het Jodendom. Het Hindoeïsme is een
voorbeeld van een religie met vele miljoenen (ongeveer 30 miljoen) gedefinieerde
zeta-entiteiten, zoals bijvoorbeeld: Krishna, Altecrea, Shiva, Laxmi,
Durga Maata, Hanuman, Brahman, Kali, Vishnu, enz.
***
Home
Podium
Politiek
Religie
Hindoeisme
Islam
Suriname
India
Liefde
Jongeren
Literair
Poezie
Zeepkist
Gastenboek
Links
Disclaimer
Contact
Kritisch Podium DewanandPodium
Alle rechten voorbehouden; All rights reserved
|
|