|
Home
Podium
Politiek
Religie
Hindoeisme
Islam
Suriname
India
Liefde
Jongeren
Literair
Poezie
Zeepkist
Gastenboek
Links
Disclaimer
Contact
Kritisch Podium DewanandIslam
Ik was een moslimhater
Offeraar Dewanand
Offercode wfor1017
Offerdatum zaterdag 6 december 2003
Gepubliceerd in Multined, Editie 8-14 januari 2004, nummer 02-71
Bij de aanslagen op het World Trade Center kwamen ook
Hindoes om. Dit leidde onder Hindoes wereldwijd tot moslimhaat, zoals bij
Dewanand. Dewanands moslimhaat ging zover dat hij in het voorjaar van 2002
in naam van Al Qaida poederbrieven verstuurde naar Hindoe-organisaties.
Deze krant onthulde de identiteit van de verstuurder. Na zijn veroordeling
is Dewanand tot nieuwe inzichten gekomen.
Eerst volgt een letterlijk engelstalig citaat vanuit url:
http://edition.cnn.com/SPECIALS/2001/memorial
On September 11, 2001, four U.S. planes hijacked
by terrorists crashed into the World Trade Center, The Pentagon and a
field in Pennsylvania killing more than 3,000 people in a matter of hours.
Behind the staggering number of deaths are the individuals, each of whom
left behind family, friends and coworkers who feel the national tragedy
on a personal level. CNN.com has established this site as an evolving
record of those who died and a place for readers to build a living memorial
for them.
Vrije vertaling in Nederlands van deze tekst:
"Op 11 september 2001 crashten
vier Amerikaanse vliegtuigen, gekaapt door terroristen, zich in het World
Trade Center (Twin Towers in New York), het Pentagon en op een locatie
in Pennsylvania, waarbij er meer dan 3000 mensen in een paar uur tijd
gedood werden. De doden lieten een aanzienlijk aantal familieleden en
nabestaanden achter, die deze nationale tragedie op een persoonlijk niveau
voelden. CNN.com heeft deze site opgesteld als een levende herinnering
voor hen en alle lezers".
Iedereen in de wereld is momenteel op de hoogte
van deze brute uiting van moslimfundamentalisme en moslimterrorisme en
er volgde een bizarre periode van wereldwijde moslimhaat, na deze internationale
ramp. Het is tragisch dat er ook hoogontwikkelde Indiërs en
Hindoes gedood werden bij deze terroristische actie en dat het dus ook
voor Hindoes een zwarte dag was in hun geschiedenis, die nu al meer dan
tienduizend jaar oud is. Veel Hindoes wereldwijd waren hierom zwaar geschokt
erdoor en ik hoorde er ook bij. Nu zijn er al ruim twee jaar verstreken
en ik ben mij gaan bezinnen op deze daad. Voor mij is de periode van extreme
moslimhaat definitief voorbij, want ik heb nieuwe inzichten bereikt, welke
exact zullen worden uiteengezet.
Eerst een veelzeggend historisch verslag van mijn persoonlijke, georganiseerde uitingen van moslimhaat. In het gastenboek van de Nederlandse Moslimomroep (NMO) plaatste ik op woensdag 27 maart 2002, de volgende tekst:
Uit gastenboek Nederlandse Moslimomroep (NMO):
http://www.nederlandsemoslimomroep.nl/gastenboek.htm
Datum : woensdag 27 maart 2002
Door: Dewanand
"Overal waar moslims zijn, zijn er grote problemen en onlusten. Waarom maken jullie geen programma hierover. Dan moeten jullie eerlijk vertellen wat er zoal mis is met de islam. Veel mensen hebben genoeg van moslims en dat zien jullie bij de verkiezingen. Voor mij is de islam gewoon nazisme en niets anders. Ik streef ernaar om de islam binnen honderd jaar totaal weg te vagen van deze wereld. Dat is mijn doel in het leven. De mensheid moet vooruit gaan en niet als een stelletje misbaksels oorlog voeren om religie.
Dewanand"
Ik plaatste op tientallen websites dergelijke
anti-islamitische teksten en mailde vele duizenden mensen. Een van mijn
professionele (Engelstalige) anti-islamitische teksten werd de wereld
rondgestuurd als een kettingmail, welke gelezen en ondertekend werd door
vele honderdduizenden mensen. Vrijwel alle rechtse partijen in
heel Europa ontvingen anti-moslim teksten van mij, met duidelijke adviezen
om de Islam met hand en tand te bestrijden. En zelfs de hele Hindoegemeenschap
(100 organisaties) in Nederland ontving uiteindelijk een anti-islamitische
poederbrief van mij, waarvoor ik uiteindelijk gearresteerd werd en gerechtelijk
vervolgd ben.
Mijn huidig commentaar (anno december 2003) op deze
emotionele en zwaar gefrustreerde anti-moslim uitingen van mijzelf zal
ik hieronder uiteenzetten. Ik geloof dat de wereldwijde haatpropaganda
van de Amerikanen en de massamedia mij ontzettend sterk beïnvloed heeft
en dat ik niet de enige ben die hiervan het slachtoffer is geworden. Amerikanen
denken dat zij de belangrijkste mensen zijn op deze wereld, omdat zij
de grootste en sterkste economie hebben. Ik vind het echt jammer dat ik
niet eerder tot bezinning ben gekomen, betreffende de Islam en moslimhaat.
Nu geef ik eerlijk toe dat moslimhaat, volgens mij, niet de oplossing
is van alle problemen in de diverse landen. Mensen maken altijd problemen
van alles en willen alles politiseren, wat de echte oorzaak is van nog
meer problemen. Nee, nu wil ik mijn nieuwste inzichten en mijn zuivere
intelligentie echt gebruiken om te proberen om de haat tegen moslims juist
te verminderen. En daarom heb ik besloten om deze zelfbezinnende tekst
te ontwikkelen.
Neem met mij eerst een kijkje in de Bhagavad-Gita-zoals-ze-is.
Hier volgen enkele verzen over haat uit de Bhagavad Gita:
Vers 5.3 Wie de vruchten
van zijn bezigheden haat noch begeert, wordt gekend als immer onthecht.
Zo iemand, die bevrijd is van alle dualiteit, overwint gemakkelijk zijn
gebondenheid aan de stof en raakt volkomen verlost, O sterk-gearmde Arjuna.
Vers 7.27 O telg van Bharata
(Arjuna), O bedwinger van de vijand, alle levende wezens worden geboren
in begoocheling, overweldigd door de dualiteit van haat en begeerte.
Vers 13.6-7 De vijf grote
elementen, het vals ego, het verstand, het ongeopenbaarde, de tien zinnen,
de geest, de vijf zins-objekten, begeerte, haat, geluk, verdriet, het
geheel hiervan, de levenssymptomen en de opvattingen - kortom dit alles,
wordt beschouwd als het veld der activiteiten met alle wisselwerkingen
van dien.
Vers 18.23 Wat het handelen
aangaat: die handeling welke verricht wordt uit plicht, zonder gehechtheid,
zonder liefde of haat, en los van derzelver vruchten, wordt handelen in
de geaardheid goedheid genoemd.
Vers 18.24 Maar die handeling
waarvoor men zich grote moeite getroost en die terwille van zinsbevrediging
verricht wordt vanuit een gevoel van vals ego, wordt handelen in de geaardheid
hartstocht genoemd.
Vers 18.25 En die handeling
welke verricht wordt in onwetendheid en begoocheling zonder dat men acht
slaat op de toekomstige gebondenheid en gevolgen van dien, en welke leed
veroorzaakt en onpraktisch is, noemt men handelen in de geaardheid onwetendheid.
Vers 18.51-53 Wanneer men
door zijn verstand gelouterd wordt en de geest vastberaden beteugelt,
wanneer men hetgeen de zinnen bevredigt laat varen en zich zo bevrijdt
van gehechtheid en haat, wanneer men in afzondering leeft, weinig eet,
lichaam en tong beheerst, altijd in verheven koncentratie is en onthecht,
zonder vals ego, valse kracht, valse trots, lust en woede, en wanneer
men geen stoffelijke zaken aanneemt, raakt men beslist bevorderd tot het
peil der zelfverwerkelijking.
Mijn persoonlijke toelichting volgt nu.
Uit deze verzen blijkt dat haat alleen leidt tot begoocheling,
gehechtheid en woede. Dit zijn geen verheven gevoelens, want die leiden
niet tot zelfverwerkelijking. Een mens, zelfs een
moslim, moet naar zelfverwerkelijking streven in deze ene gereïncarneerde
levenscyclus. Alleen zo kan verlossing verwezenlijkt worden.
Het is beter om je als moslim constant op Allah te richten en Zijn heilige
naam elk uur tenminste 108 keer te reciteren in diepe meditatie, want dan
zuiver je je eigen gebonden innerlijk. Voor
de Hindoe geldt min of meer hetzelfde, maar alleen heeft die talloze meerdimensionale
voorstellingen (33 miljoen) van de Allerhoogste Godspersoon ontwikkeld,
zoals Krishna, Altecrea, Shiva, Brahma, Vishnu, Hanuman, Laxmi, Durga enz.
De innerlijke geloofs-
en geesteswereld van de Hindoe is veel groter en hierdoor kunnen zij makkelijker
verlost worden van alle haat en begoocheling. Geloven
betekent voor de Hindoe afstand nemen van alle stoffelijke zaken en alle
wereldse gevoelens, zoals bijvoorbeeld: hartstocht, jaloezie, afgunst, genot,
haat, sex en liefde. Onthechting van je eigen haat
is het beste wat elke Hindoe kan doen in deze tijd van wereldwijde chaos,
brute uitbuiting en onderdrukking van de minderbedeelden. Het is beter als
een Hindoe juist vrede sticht en hiermee koppig doorgaat, zelfs als iedereen
oorlog wil en hem/haar wil haten. Goedheid is uiteindelijk het meest wijze
waar een mens in het algemeen voor kan kiezen. En ik geef toe dat dit een
heel moeilijke keus is, voor vele miljoenen mensen in dit duistere Kali
Yuga tijdperk, die 5000 jaar geleden begonnen is, en totaal 432.000 aardse
jaren zal voortduren.
Het is voor mij een uitdaging om de
moslimhaat radicaal te overwinnen en ik geloof dat ik hierin geslaagd
ben. Ik kies nu voor zuiverheid en goedheid, in plaats van moslimhaat
en wil op deze wijze mijzelf een wijze les leren, want ik ben de enige
die zichzelf kan onderwijzen en die zichzelf kan bevrijden uit alle zinsbegoocheling.
Haat is een fantasie, die tot niets leidt en haat
zaaien is in principe hetzelfde als zinloos (oorlogs)geweld. Hierom
is het goed om geen haat te zaaien in onze immer verdeelde wereld. Het
is beter om mensen te leren om elkaar te waarderen en elkaar te bewonderen.
Wat de Hindoe niet heeft, kan gevonden worden bij de moslim of de christen
en wat zij niet hebben, kan gevonden worden bij de Hindoes of andersdenkenden.
Wij kunnen veel van elkaars tekortkomingen leren en elkaar onderwijzen,
zodat een vredige wereld geschapen kan worden. Het is beter om een dwalende
geest te helpen om het rechte pad te kiezen en te leven in de geaardheid
goedheid.
Zelfs moslims uit alle islamitische stromingen zijn diep geschokt door de terroristische daden van hun extremistische geloofsgenoten. Wereldwijd hebben vrijwel alle moslimorganisaties het terrorisme en het moslimfundamentalisme afgewezen. Het zijn slechts de simpele zielen die niet hiervoor gekozen hebben. Wij dienen nu te beseffen dat het een uitdaging is voor ieder mens, om niet te kiezen voor moslimhaat, maar juist te kiezen voor innerlijke groei en bezinning. Zelfs de moslim moet niet kiezen voor haat jegens derden of van zichzelf, en ook ernaar streven om innerlijk te groeien. In principe leven wij nu allemaal met een gezamenlijke karmische bestemming in onze micro-schepping, en dit is het enige wat ons allemaal aan elkaar bindt, als een menselijk collectief, die in staat is zichzelf te genezen van alle kwalen en handicaps. Wij mensen moeten leren van elkaar en van elkaars fouten. Momenteel probeer ik alle wijze lessen te leren van mijn haat uit het verre verleden. Voor mij is dit verleden heel ver, want in mijn persoonlijke tijdsrekening duurt een dag op aarde vele malen langer, omgerekend ongeveer tien dagen, dan de totale omwentelingstijd van de aarde om haar scheve rotatieas.
Laten wij vanaf vandaag de minderbedeelden nog een kans geven
en ook naar hun mening luisteren. Dat is beter dan je in te graven
in haat en wroeging, zodat er geen energie meer is om iets van de ander
te leren. Laten wij vanaf vandaag ernaar streven om te groeien en iets
van elkaar te leren. Dit betekent dat de Hindoe ernaar moet streven om
iets te leren van alle levende wezens, inclusief dieren, planten en de
onzichtbare levensvormen. Als de Hindoe besluit om hiervoor te kiezen,
dan is het logisch en verstandig dat de andere mensen hetzelfde doen,
zodat er veel ruimte ontstaat voor een levenslang leerproces. Elk mens
die hieraan deelneemt, dient in de eerste plaats te beseffen dat hsij
(zie voetnoot) niet volmaakt geboren is en een heilige plicht heeft om
levenslang te leren van de eigen fouten en van die van anderen. Ik leef
nu sterk met dit besef en probeer nu juist langs de weg van goedheid hetzelfde
doel te bereiken, namelijk verlossing en hogere levensinzichten in het
doel van de schepping van mijzelf en alle andere levende wezens. Daarvoor
probeer ik nu te leven.
Ik kan een pen makkelijk gebruiken
om haatteksten te schrijven aan iedereen ter wereld, want dat is het primitiefste
wat een onwetend mens kan doen, mits hsij in een tamasische (= duisternis,
onwetendheid, gebondenheid) toestand verkeert. Maar
ik kan dezelfde pen ook gebruiken om teksten vol positieve energie te
sturen naar alle uithoeken van de wereld en zo de basis leggen voor de
wedergeboorte van Sathya Yuga, waarin de mensheid eventjes verlost is
van alle wereldse ellende en het materieel verdriet. Om dit
laatste te bereiken is verheffing van het bewustzijn en overwinnen van
alle haat, ook de onbewuste en onderbewuste haat, heel hard nodig en hiervoor
is een zuiver innerlijk nodig, waaraan dag en nacht gewerkt moet worden.
Lees eens, ter besluit van dit relaas, wat de Bhagavad-Gita-zoals-ze-is
zegt over handelen in de geaardheid goedheid:
Vers 18.36-37 O beste der Bharata’s,
wil nu luisteren naar wat Ik je te zeggen heb over de drie vormen van
geluk die de gebonden ziel geniet en waardoor ze soms de beëindiging van
alle verdriet bereikt. Wat in het begin vergift schijnt te zijn, maar
aan het eind nektar, en ons tot zelfverwerkelijking brengt, wordt geluk
in de geaardheid goedheid genoemd.
Noot
Hsij en hsijn zijn recentelijke persoonlijke voornaamwoorden
die gebruikt kunnen worden om de respectievelijke begrippen “hij/zij”
en “zijn/haar” te vervangen. Genoemde woorden verwijzen dus tegelijkertijd
naar een man en een vrouw en kunnen gebruikt worden tijdens het schrijven
van wetenschappelijke, technische, politieke, filosofische, sociologische,
economische, literaire of religieuze teksten, die door beide geslachten
gelezen zullen worden. Het gebruik van alleen “hij” of “zijn” bij algemene
verwijzingen lijkt mij niet exact en oneerlijk, omdat vrouwen vaak ook
ermee bedoeld worden. Taal leeft, dus daarom is het logisch dat deze nieuwe
woorden een volwaardige plaats zullen innemen in de Nederlandse literatuur
van de toekomst. Vermeldenswaard is dat het Nederlandse Taalgenootschap,
“Onze taal”, zich positief heeft uitgelaten omtrent deze nieuwe woorden,
die door mijzelf zijn ontwikkeld. M.i. zijn deze
nieuwe woorden een verrijking van de Nederlandse taal en wordt de discriminatie
van vrouwen voorgoed opgeheven in de literatuur. Mijn voornaamste
reden om een nieuw persoonlijk voornaamwoord, “hsij”, te ontwikkelen is
gebaseerd op mijn abstracte Hindoeïstische religieuze filosofie. Voor
het nieuwe bezittelijk voornaamwoord, “hsijn”, geldt hetzelfde. Ik streef
ernaar dat deze woorden alom gebruikt zullen worden in de Nederlandse
literatuur van de nabije toekomst.
Home
Podium
Politiek
Religie
Hindoeisme
Islam
Suriname
India
Liefde
Jongeren
Literair
Poezie
Zeepkist
Gastenboek
Links
Disclaimer
Contact
Kritisch Podium DewanandIslam
Alle rechten voorbehouden; All rights reserved
|
|