Home Podium Politiek
Religie Hindoeisme
Islam Suriname India
Liefde Jongeren
Literair Poezie Zeepkist
Gastenboek Links
Disclaimer Contact
Kritisch Podium Dewanand
Islam
Wij moslims zijn al eeuwen egoistisch
Samira al-Onal, een hoogopgeleide moslima aan het woord
Offeraar Samira al-Onal, een hoogopgeleide moslima aan het woord
Offercode wfor0322
Offerdatum 17 juni 2008
Wij moslims zijn al eeuwen egoïstisch
Samira al-Onal, 11-06-2008 11:06
Eindelijk eerlijk tegenover niet-moslims.
Een onderzoek van enige jaren.
Met klem verzoek ik de redactie van de Volkskrant dit
artikel op te nemen.
Hiermede streef ik twee doelen na. Het ene is het eeuwenoude egoïsme
van mijn volk waarbij het welzijn van niet-Moslims, qua geweldadige acties,
nooit in acht is genomen.
Heel weinig Islamieten keuren iets menens af. Het andere is het meestal
ten onrechte denken dat anderen Islamieten met opzet in kwaad daglicht
willen stellen.
Het gaat hier om doordenken en zeker niet om Islamieten te beledigen of
te stigmatiseren.
Denk aan het spreekwoord:
verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Wanneer je erin slaagt over dergelijke thema's met Moslims te praten,
verdedigt men zich met te wijzen op de wandaden van het christendom of
de christelijke cultuur. Dit betekent dat we weten welke fouten wij maken.
Waarom corrigeren wij onze fouten dan niet?
In de media wordt nu en dan gezegd dat er Moslim-haat
oftewel Islamofobie bestaat.
Of dat er afkeer is van Moslims. Hoe komt het dat wij heel anders wereldwijd
"reageren" dan anderen die eeuwenlang in diverse vormen uitgebuit,
vernederd en vermoord zijn en worden. Durven wij te denken, durven wij
in onze eigen geschiedenis te kijken en onze fouten toe te geven.
Immers, wij verwachten dan wel eisen van niet-Moslims om ons geloof te
respecteren, aan onze culturele wensen te voldoen en ons financieel te
steunen. Wat wij anderen ongevraagd hebben gegeven, volgt hieronder. Een
oorzaak in onze onwetendheid.
Laten we beginnen met het dagelijkse leven in Nederland. In het publieke
leven is ons algemeen gedrag vrij respectloos, zinloos geweld plegen,
weinig sociale regels of fatsoen in acht nemen, doen in hoge mate aan
medische consumptie, vinden dat anderen rekening moeten houden met ons,
klagen veel, enzovoort. Enige concrete vormen van het negatieve gedrag
volgen nu.
In een drukke straat liep een aantal autochtone dames. Een aantal Turkse
of Marokkaanse jongens van rond 15 jaar kwam uit de tegengestelde richting
en een schuurt tegen een van die dames. De autochtone vrouw kon nauwelijks
iets zeggen, of een van de jongens zegt: "Kanker vrouw,
.."
. De dochter van deze vrouw vertelde aan mij dat mensen zo een hekel krijgen
aan Moslims.
Zelfs op de zeer drukke markt lopen moeders met kinderwagens die zij
zomaar ergens, bijv. midden op het pad, laat staan. Anderen ergeren zich
daaraan of vallen erover heen. Of een aantal loopt naast elkaar, in de
breedte van het pad, wandelend, zonder rekening te houden met anderen.
In het voortgezet onderwijs met veel Moslim-deelnemers in een school
is het extra zwaar voor de niet-Islamitische leraren. De meeste van deze
deelnemers gedragen zich onbeschoft, brutaal, zijn afhankelijk van de
economie van Nederland, maar zijn anti-Europees en zijn in vergelijking
met deelnemers van andere culturele groepen het ergst. Zoveel jongens
hebben liever geen les van vrouwelijke docenten of soms sowieso van niet-Islamitische
leraren. De anti-westerse houding komt er nog bij.
Sommige Islamitische buurt-hulpverleners verschuilen zich achter het
idee dat de allochtone groepen onderling geen problemen hebben. Met andere
woorden: het ligt aan de autochtonen.
Er zijn zoveel aanwijzingen dat andere
allochtone groepen (veel) problemen ondervinden van Islamieten.
Zo kan ik veel meer feitelijke voorbeelden weergeven. De politiek kan
zeggen dat mensen die klagen over dit soort gedrag en daardoor Geert Wilders
steunen een zondebok zoeken of discrimineren. Wat klopt hier niet?
Politici wonen of werken niet samen met dit deel van de bevolking. De
mensen die er dagelijks mee te maken hebben op straat, markt, winkels,
scholen, openbaar vervoer, e.d. voelen het en weten waar zij het over
hebben. Het is uiteraard van vitaal belang om discriminatie te bestrijden,
maar is er altijd wel sprake van discriminatie? Hebben de mensen het niet
over feiten die een mening oproepen. Dit betekent dat Islamieten zouden
moeten werken aan menings- en gedragsverandering met betrekking tot het
openbare leven en aan respect voor mensen van andere geloven, godsdiensten
of andere opvattingen.
Over het algemeen hebben autochtonen moeite met het accepteren van mensen
van niet-Europese afkomst. Dit verergeren wij door het beeld dat wij helpen
vormen, terwijl wij namen uit het geloof hebben, zoals Mohammed, Hassan,
Hoessein, Ali, e.d.
Behalve dat wij deze heilige namen misbruiken via onacceptabel
gedrag (moord, doodslag, vrouwen slaan, diefstal, geen respect voor
normen en waarden van andere culturen) veroorzaken wij een negatief
beeld over ons.
Aan de andere kant heeft de profeet met zijn aanhang oorlogen gevoerd
met eigenhandige moord en doodslag. Een bedoeling hiervan was niet-Moslims
te bekeren.Zijn de genoemde namen dan wel heilig.
Wij Islamieten kunnen al veel van onze eigen geschiedenis leren. Dus
hoeven anderen ons weinig of niets voor te houden. Maar willen wij wat
zien, weten of ontdekken? Hebben wij lef?
Zelf heb ik met steun van mijn doordenkende ouders tijd genomen en moed
opgebracht om een diepe kijk te nemen in de Islamitische geschiedenis.
Je zult, in zeer grote lijnen, nu kennis nemen van de volgende activiteiten
van ons volk in het verleden.
Te beginnen met de biografie van de profeet Moammed,
met name het Sirat-un-Nabi.
Hierin is vermeld of kan afgeleid worden dat Mohammed
op oorlogspad ging om niet-Moslims te bekeren.
Neem in acht dat vanaf eeuwen vóór Christus, het gebied
Iran, Irak, Syrië, Egypte, Israël, Afghanistan, Turkije, delen
van Griekenland en Rusland een geheel was. De namen van deze landen zijn
van later. Het was een groot gebied, waarin tastbare bewijzen zijn gevonden
van het boeddhisme en brahmanisme (een bulk (geestes)kennis van de brahmanen
in de vorm van edicten, tempels, e.d. Het boeddhisme en brahmanisme zijn
geen geloven, maar betreffen wetenschappelijke kennis in diverse studierichtingen,
dus ook geesteskennis.
Ook aan de andere kant van Azië was er één groot gebied
met andere grenzen en namen, dat later tot China, Thailand, e.d. is geworden.
Ook in dit grote gebied was eeuwen vóór
het aangenomen jaar nul, de Oud-Indiase Sanskrit-wetenschappelijke
kennis door Oud-Indiase geleerden verspreid, waaronder hoogwaardige
volgelingen van Boeddha.
Die kennis had ook praktische toepassingen voortgebracht. Zo komt het
dat we hedentendage zoveel van de Sanskrit-cultuur in de Europese en in
onze Islamitische cultuur aantreffen. Je vindt het nu direct, onder andere,
in de taal/grammatica, exacte wetenschappen, filosofie, wiskunde/rekenkunde,
medicijnen, lichaamsverzorging, numerologie, de bekende gokspelen, muziekkennis,
enz.
Oud-Indiase geleerden gingen in die eeuwen in Baghdad
en Athene doceren. Pythagoras had in Oud-India gestudeerd
en werd daar Pitar Guru genoemd. De naam Pythagoras is de vergrieksing
van Pitar Guru. Dus de Grieken hadden vóór het jaar nul
Oud-Indiase kennis overgenomen en via hen kwam die kennis bij de Romeinen
terecht. Begin 800, na het jaar nul, vielen Arabieren West-India binnen,
hebben er huisgehouden en de Sanskrit-kennis vertaald in het Arabisch
meegenomen.
Tijdens hun veroveringstocht in Europa hebben de Arabieren de Sanskrit-kennis
in Toledo, Andalusië, Seville, Granada,Valencia gedeponeerd. In deze
plaatsen kwamen vertalers uit verschillende landen van Europa om de Sanskrit-kennis
uit het Arabisch in hun eigen talen te vertalen en mee te nemen.
Bijvoorbeeld: in Frankrijk was het Marseille, in Engeland was het Hereford,
in Italië was het Cluny. Die kennis was via deze routes in heel Europa
verspreid. Ook de Joden en Franciscanen namen die kennis in Spanje over.
De Universiteitsbibliotheek te Leiden heeft boeken hierover. Enige titels
zijn "The legacy of Islam", "India in Hispano-Arabic
literature",
. Ook de pauwentroon van de Shah van Iran
is van India, want die was rond de Middeleeuwen meegenomen van een plundertocht.
De Islam waar wij trots op zijn, moet direct begrippen hebben overgenomen
van de Bijbel (Christenen) en de Tora (Joden). Uit diverse nieuwe onderzoeken
blijkt dat basisbegrippen van deze heilige boeken gemakkelijk te traceren
zijn in geesteswetenschappen van het Sanskrit- of Pali (de taal van het
boeddhisme).
Denk ook aan zo'n 2000 jaar oude Boeddhistische Bamiyan-tempel in de bergen
van Afghanistan die enige jaren geleden door de Taleban is opgeblazen.
In het gebied van Galilea, eromheen en Egypte liepen Boeddhistische geestesgeleerden
rond en droegen hun kennis over. Een principe van hun was de innerlijke
ontwikkeling of godswetenschap. Deze geleerden zijn in de Europese taal
gnostici genoemd.
Indien wij eerlijk durven zijn, hebben Joden, Christenen
en Islamieten deze innerlijke ontwikkeling zich niet eigen kunnen maken.
Anders waren deze drie niet met elkaar in "oorlog" geweest.
Dit gemis is de reden dat in de huidige christelijke wereld een
grote vraag is naar het boeddhisme en Sanskrit-kennis. Denk maar aan yoga,
vegetarisme, de Ayurveda (dikke holistische, medische, boeken met kennis
van ziektes, medicijnen, geneesmethoden: operaties, plastische chirurgie,
accupunctuur, massage, voetreflexmassage, babymassage, drukpuntmassage,
aromatherapie, muziektherapie, numerologie, therapie met energie en vibratie,
hypnose, enz. Zelfs de huidige operatiemessen hebben dezelfde vorm).
Hieronder wordt een ander deel van de Islamitische onwetendheid weergegeven.
Het gaat om acties die wij ontkennen en die door onze geleerden verborgen
zijn gehouden.
Het gebied van de Kaaba en de landen die boven zijn
genoemd, waren bewoond door mensen die een ideologie praktiseerden met
beelden erin. Dit was onderdeel van het brahmanisme. Islam begon met
te vinden dat je van God geen beeld moest maken.
Dit was al een voorname reden om overal waar beelden te vinden waren
te plunderen, kort en klein te slaan, de mensen desnoods met geweld, moord
en doodslag te bekeren. Onze geschiedschrijvers van toen schrijven hier
met trots over, want zij zagen het als een geslaagde heldendaad.
De huidige Kaaba,
volgens een bron, is de vervanging van een belangrijke tempel met beelden
erin en in de Kaaba is er nu nog iets van te vinden. Alleen is
de binnenkant van de Kaaba niet toegankelijk voor de meeste mensen. Rondom
deze belangrijke tempel waren kleine tempels met beelden erin. De tempels
met de beelden erin werden vervangen met moskeeën en vaak werden
de moskeeën gebouwd met het materiaal van die tempels.
Dus hebben deze oude moskeeën nog steeds het geraamte en de "spieren"
van die tempels in zich. Dus bekeerden onze voorouders niet alleen de
mensen, maar ook letterlijk hun geestelijke huizen. Zoals de geestelijke
"huizen" werden uitgeroeid, zo werden mensen logischerwijze
vermoord, indien zij zich niet wilden laten bekeren. Wij verkeerden/verkeren
in de waan dat wij met de bekering van de muren, pilaren, dak en gevel
de kwaliteit verbeterden en de harten veroverden/veroveren. Dit was/is
een kat in de zak kopen.
Deze trend van heldendaad is nog steeds te zien. In Nederland bijv. kopen
wij kerken op en veranderen die in een moskee. Sommige autochtonen zeggen:
"Wij hebben geen cultuur meer en overal zie je moskeeën."
Hetgeen wij niet doorhebben, is dat wij door het vervangen van tempels
of kerken met een moskee zeggen dat Islam letterlijk in hun geestelijke
theorie geworteld is en dat Islam ondergeschikt is aan de tempel of kerk.
Anders hadden onze voorouders van dat niet-heilige, "domme",
materiaal geen moskee gebouwd. Dus onbewust bevestigden zij in materiële
zin wat zij aan geestelijke theorie van anderen hadden overgenomen.
Een andere trend van heldendaad is de onthoofdingen van niet-Islamieten
die in Irak en Pakistan in naam van Allah zijn verricht. Wij kijken stilzwijgend
toe, maar gaan wel de straat op (in Engeland, e.d.) bij een prentje in
een krant en dreigen daarbij ministers met de doodstraf.
Er zijn toen niet-Islamitische ambassades neergehaald en sommigen zijn
in deze periode doodgegaan aan onze passie van heldendaad. Terwijl in
onze cultuur, hedentendage, heilige elementen van niet-Islamitische culturen
steeds belachelijk worden gemaakt. Dit vinden wij normaal, net als in
eerdere eeuwen. Aangezien de mensen van deze niet-Islamitische culturen
niet protesteren, maakt duidelijk dat zij wijzer zijn dan wij.
Wat hebben wij ooit van beelden begrepen? Beelden hebben slechts andere
vormen, maar vorm is vorm, want de Kaaba en het pilaar el Mina waarnaar
tijdens de hadj 7 stenen gegooid worden hebben ook een vorm en worden
als zodanig vereerd ! Indien Islam geen anderssoortige beelden wil kennen,
past het gooien van stenen er niet bij ! De metalen hand van Fatima die
wij als symbool uitdelen en die zou beschermen tegen kwaadheid is toch
ook een beeld. Een hoge mate van domheid ??
Aangenomen dat Allah hoort dat in Zijn naam mensen werden/worden onthoofd
of de kogeldood gegeven. Waar is het bewijs dat Allah deze daad goed vindt/vond?
En waar is er een aanwijzing dat de zelfmoordcommando's als martelaren
bij Allah terechtkomen?
Immers, ook niet-Moslims zijn Allah's kinderen. Hoe kan Allah dan toestaan
dat de ene groep "kinderen" de andere vernederd, pest, of vermoord.
Het moet ons toch lukken om binnen Islam een beetje rust
te brengen
Weer blind geloof?
Nog een trend van heldendaad is onze bekeringsdrang, want wij vinden
het geweldig dat Islam groeit. Ook hier zie je blind geloof, want er wordt
niet stilgestaan bij de kwaliteit van de Islam. Geloven kan je altijd
alles, maar blind geloof zonder enige aanwijzing van bewijs getuigt toch
van sterke onwetendheid.
Een recentelijke, Islamitische, heldendaad is dat een paar jaar geleden,
in Frankrijk, onze Islamitische broeders en zusters, zelfs met kinderwagens,
massaal demonstreerden tegen de afschaffing van de hoofddoek. Echter,
wij gaan niet de straat op voor niet-Moslims die over de hele wereld in
naam van "Allah ho Akbar" (Allah is Groot) zijn en worden verjaagd
en vermoord. Voor een hoofddoekje zijn de straat en de media wel te vinden.
In India worden zoveel maal in het jaar - dus veel meer
dan in het Westen - treinen, bussen, tempels en andere gebouwen door Islamieten
in naam van Allah opgeblazen. Zelfs
de Hindoestaanse feestdagen respecteren wij niet eens, want in eerdere
eeuwen respecteerden onze voorouders ook die niet. Daarom is het beter
om Islamitische bronnen of boeken die diep in het archief gestopt zijn
te lezen. Want, de daden die daarin vermeld zijn, plegen wij nog steeds.
Lees dus het Sirat-un-Nabi, Hadiqah-i Shuhada, Hindustan Islami Mein,
Sultan Mahmud of Ghasmin (in 1924 geschreven door professor Mohammed Habib),
Sahih Muslim, Fatawa-i Alamgiri, Muraqqah-i Khusrawi, Fasanah-i Ibrat,
Tabqat-i-Nasiri, Tarikh-i-Tabari, Hedaya, enz.). Wanneer je deze boeken
hebt gelezen, zul je, indien je eerlijk durft te zijn, zien wat wij eeuwen
geleden anderen hebben aangedaan.
In India begon Islamitische inval rond 700 na het jaar nul. Islamieten
hielden India bezet tot ergens in de 19e eeuw. In die eeuwen hebben "wij"
India met veel geweld bezet gehouden en er tempels geplunderd (goud, e.d.).
De geestelijke leiders hier en andere geleerden werden vermoord en hun
bloed gestrooid over de beelden.
Op plekken van beelden werden toiletten gebouwd. Zoveel
tempels zijn vaak met het materiaal van de tempel veranderd in moskeeën.
Na deze rage waren de inwoners in hun eigen land tot tweede rangse burgers
gemaakt. Christenen, joden en hindoes mochten geen goede banen hebben,
moesten godsdienstbelasting betalen en moesten gebruik maken van rantsoen
(levensmiddelen).
Wij, maar ook de Europese cultuur, zijn India veel schuldig, want onze
culturen zitten geworteld in Oud-Indiase kennis. Bij het geridderd zijn
van Salman Rushdie in Engeland, gingen wij op 22 juni jl. in Londen, Pakistan
en India de straat op. Dan spreekt de Moslim-broederschap over de hele
wereld. Maar bij de moord of het vernederen of heilig schennis plegen
van niet-Moslims in diverse landen kijken wij de andere kant op.
Bijvoorbeeld: in Maleisië worden nog steeds beelden
in Hindoetempels door Moslims kapotgemaakt; in Kazachstan zijn een groep
niet-Moslims door een groep Moslims uit hun huizen verjaagd, hun huizen
in brand gestoken en de mensen letterlijk in de vrieskou gelaten; in
Bangladesh worden niet-Moslims vermoord of letterlijk verjaagd en hun
land ingepikt waarbij de politiek stilzwijgend toekijkt; in Kashmir
wordt zo'n zelfde strategie toegepast; in Iran mogen niet-Moslims geen
universitaire studie volgen; in Afghanistan worden niet-Moslims bespuugd,
uitgescholden en verjaagd door Talebaan-achtige Moslims.
Een deel van Kashmir hebben Islamieten bij de onafhankelijkheid van India
cadeau gekregen. Het andere deel van Kashmir is wettelijk het Indiase
deel.Waarom gaan wij tegen deze acties van ons volk en tegen de onthoofdingen
in Irak en Pakistan (van de joodse journalist Daniel Pearls) niet de straat
op.
Onze hele cultuur hebben wij van anderen cadeau gekregen.
Wij die buiten de Islamitische landen leven, maken goed gebruik
van de economie en democratische voordelen aldaar en krijgen een goed
gevoel wanneer niet-Moslims ons in de media de hand boven het hoofd houden.
Bijvoorbeeld wanneer een autochtone hoogleraar op tv zegt dat niet alle
Moslims gewelddadig zijn.
Wij echter komen niet massaal op voor niet-Moslims die nu nog verschrikkelijke
dingen van ons volk in naam van Islam ondervinden. Zelfs onze politieke
vertegenwoordigers geven op tv de schuld aan de politiek en de media.
Wij vinden dat Irak bezet wordt gehouden. Ook hier steken wij onze hand
niet in eigen boezem.
Want, zoveel van de Islamitische landen worden/zijn eeuwenlang bezet
door de directe volgelingen van onze profeet. Doordat de meeste mensen
in die landen bekeerd zijn tot de Islam, voelt het niet als bezet zijnde.
Denk maar aan Turkije, Marocco, Irak, Iran, Indonesië, India, Pakistan,
Bangladesh, e.d. India hielden wij zo'n tien eeuwen bezet met daarbij
onze negatieve activiteiten aldaar. Turkije behoorde vroeger tot Griekenland,
dus zijn de huidige Turken afstammelingen van de Grieken. Als wij durven
door te denken dan ontdekken wij dat Irak eigenlijk niet bezet wordt gehouden.
Want, er is een Iraakse regering en de geallieerden gaan daar liever weg.
Maar, zij doen dat niet, omdat de verschillende geloofsrichtingen, met
name de Soennieten en Shia's, met elkaar in "oorlog" zijn. De
ene vindt zich superieur aan de andere, in letterlijke zin, of neemt wraak
zonder op de kwaliteit van het geloof te letten. Hetzelfde deden wij vroeger
met niet-Moslims. Komen wij onszelf zo tegen? Wat je zaait, zul je oogsten.
In Nederland vinden wij dat wij gerespecteerd moeten worden en gebruik
mogen maken van alle rechten. Geven wij respect aan anderen?
Want, anders was Geert Wilders niet opgestaan. Wij doen net alsof
hij door de ooievaar is gebracht. Durf toe te geven dat wij door de decennnia
heen dingen hebben laten gebeuren in Nederland die een negatief beeld
over ons hebben geschapen, waardoor Geert Wilders opstond.
Vragen wij ons af waarom er bijvoorbeeld geen anti-Chinese partij is?
Wij bedienen ons ook nog van het grote gemak van de schuld geven aan de
politiek en de media. Niet lang geleden zei het hoofd van het Nederlandse
Centrum voor Buitenlanders tot een journalist dat de verharding met betrekking
tot Moslims in de algemene samenleving van de politiek kwam.Waarom schuiven
wij onze verantwoordelijkheid af op de politiek of de media.
De politiek kan niet overal persoonlijk zijn. Een van haar taken is voorwaarden
te scheppen voor betere ontwikkelingen in de samenleving. Dit is in de
vorm van vele instellingen of instanties of instituten. Het NCB is zo'n
instituut, krijgt geld en schijnt niets of weinig effectiefs te doen.
Bij beeldvorming voorzien wij anderen van negatieve ingrediënten.
Zelfs toen ergens in juni Marokkaanse voetbalsupporters de boel kort
en klein sloegen, omdat Marokko verloren had, riepen enige van onze leiders
dat zij met hun gedrag het negatieve beeld van Moslims verergeren. Hoe
komt het dat wij nu pas zulk soort gedrag afkeuren? Waarom begonnen wij
daar niet 30 jaar geleden mee? Bovendien denken wij zelfs in dit geval
aan ons eigen hachje. Ook de emotionele en financiële schade aan
de landen waarin wij wonen nemen wij niet in acht.
Doordat wij schijnbaar niet kunnen of mogen doordenken, mogen anderen
het van ons ook niet. Denk maar aan al het geld voor de beveiliging van
doordenkers als Salman Rushdie, Hirshi Ali, Ellian Afsin, Ehsan Yami en
andere verweerders als Geert Wilders. Hoeveel wordt er wereldwijd niet
besteed aan Islamitische terrorisme bestrijding, zelfs bij vliegtickets
moet terrorisme-toeslag betaald worden. De emotionele schade zijn wij
niet in staat te betalen.
Om maar te zwijgen over de financiële schade.
Ons gebrek aan denken en handelen is erger, omdat wij
niet toegeven dat wij in de niet-Islamitische landen het beter hebben.
De meesten onder ons willen niet terug om alle gemakken, de vrijheid
en de schrik van de dictatorschap in veel Islamitische
landen.
Indien niet-Moslims in Islamitische landen dergelijke
negatieve dingen zouden uithalen, zouden zij op straat al zwaar gestraft
worden. Anders zouden zij zeker niet belanden in een gevangenis
die als het ware een hotel is. In en na de gevangenis zouden zij zeker
geen onderwijs en extra begeleiding krijgen. Ik denk dat wanneer Nederland
een Islamitisch land was geweest, niet-Islamieten hier geen uitkering
of andere tegemoetkomingen zouden krijgen.
Buiten alles wat er aan ons ontbreekt en ontbroken heeft, gaat een aantal
onder ons gewoon door met de verlenging van de fantasiewereld. Want, al
te graag willen wij de hele wereld bekeren. Is dit geen hersenloze wens
als wij kijken naar alles wat wij wereldwijd uitgehaald hebben en nog
uithalen? Anderen hebben steeds zoveel van ons moeten pikken!
Wat zijn wij altijd in vele opzichten egoïstisch
en onwetend geweest op grond van het idee van een superieur geloof en
ontkenning van de eigen geschiedenis.
Het wordt tijd om onze gebreken te erkennen en respect te hebben voor
andere geloven of godsdiensten of anderszijnden.
Er is dus niets wat erop wijst dat de Islamitische cultuur de beste cultuur
is. Je mist hierin ook zichtbare liefde voor dieren en de natuur. Een
andere aanwijzing is dat wij geloofsrichtingen hebben die elkaar vermoorden.
Denk maar aan de Wahabi's, Shia's en de Soennies.
Nog een aanwijzing is dat de zelfmoordcommando's vinden dat zij hun actie
uitvoeren, omdat zij vinden dat Moslims over de hele wereld slecht worden
behandeld. Als wij leren dat ons geloof het beste is, dat niet-Moslims
inferieur zijn, is het logisch dat wij vinden dat wij alles met anderen
mogen doen en dus niet kijken naar onze eigen daden.
Bovendien zou het best eens kunnen dat het Islamitische
volk zichzelf tegenkomt van wat het eeuwenlang anderen heeft aangedaan.
Dus koekje van eigen deeg. Het is
net alsof wij het paard van Troje
zijn in de niet-Islamitische landen. Dit blijkt uit het feit dat wij er
leven en het goed hebben en tegelijkertijd plegen wij aanslagen en veroordelen
of kijken neer op de niet-Islamitische cultuur.
Wij horen de niet-Islamitische landen waarin wij wonen te respecteren.
Want, deze landen bieden ons de lucht die wij adem, het drinkwater, het
inkomen, alle instellingen, zoals scholing, gezondheidszorg, begrip voor
onze tekortkomingen, enz.
Ook moeten wij ons losmaken van geestelijke leiders die via hun preek
aanzetten tot negatief gedrag. Er zijn
moskeeën die haat of moord preken. Vooral mensen als Samir
A., Mohammed B, de Hofstad-groep zouden een beetje moeten doordenken en
kennis nemen van hun eigen geschiedenis. Zij hebben bovendien een keus.
Als zij het in het niet-Moslim-land niet goed hebben, kunnen zij toch
gaan leven in een Moslim-land.
Het is wel zeker dat aanslagen, ontvoeringen, onthoofdingen niet of nauwelijks
zouden plaatsvinden als wij net als over het hoofddoekje massaal de straat
zouden opgaan en sociale druk op de Islamitische terroristen zouden uitoefenen.
Een voorbeeld is dat de Franse journalist die voor het behoud van het
hoofddoekje gegijzeld was, na een gesprek met Frans-Islamitische leiders
was vrijgelaten. En degenen die gematigden worden genoemd, zijn schijnbaar
gematigd, aangezien de meesten een dubbele tong hebben en het terrorisme
stilzwijgend goedkeuren. Uit ervaring weet ik dat er slechts een handjevol
oprechte Moslims zijn.
Ik was een keer in een moskee waarin de imam preekte
dat Joden gedood moeten worden. De
AIVD houdt hier terecht rekening mee. Sommige mensen, zelfs autochtonen
zeggen, dat de AIVD e.e.a. overdrijft. Mijns inziens onderschat de AIVD
zelfs de algemeen Islamitische denkwijze over niet-Moslims. De binnenlandse
veiligheidsdiensten in diverse landen hadden dit zelfs tientallen jaren
geleden kunnen voorspellen.
Mijn ouders, die geletterd zijn en nooit naar de moskee gaan, hadden
het voorspeld. Ik ken meer mensen, ook buiten Nederland, die zich geen
Islam-dissidenten noemen en die eigenlijk uit de Islam zijn gestapt. Sommigen
eten zelfs varkensvlees,drinken alcohol en roken. Ik ken
Iraanse Islamieten die de Islam hebben losgelaten en terugvallen op wat
er vóór Islam in Iran in praktijk was. Het was namelijk
de theorie van Zarathustra die geworteld zit in de Oud-Indiase geestestheorie.
Een Irani?r vertelde aan mij dat ten tijde van de gedwongen bekeringen
tot Islam, Zarathustra-aanhangers de bekeerders hadden omgekocht om met
rust gelaten te worden.
Wij kunnen alsnog, hoewel het laat is, leren oprecht en eerlijk te denken
en te handelen en niet alleen steeds onze eigen pijn te voelen. Met andere
woorden: wordt eens eindelijk wakker en accepteer het feit dat andere
Islamieten, met name zij die de dodelijke fatwa op hun hoofd hebben staan
en de Islam-dissidenten, al wakker zijn. Het moet ons toch lukken om binnen
Islam een beetje rust te brengen, al is het na 1400 jaar.
Het treurige is dat het onze profeet
niet gelukt is om vrede binnen het eigen geloof te brengen. Daarom
zeggen velen onder ons, ook op tv: "Vrede zij met hem". Ik vroeg
mij altijd af waarom, alleen binnen Islam, over de profeet "vrede
zij met hem" gezegd wordt. Dat wil zeggen dat de profeet deze steun
kan gebruiken en dat hij zelf geen vrede had. Een geloof zonder vrede
kan toch geen menselijke kwaliteit geven.
Dit wordt bevestigd, in onze geschiedenis, in de fatwa's of bedreigingen
naar de moslim-dissidenten, want hun doordenken kan de massa niet volgen.
Dat de meesten nauwelijks doordenken, blijkt al uit het feit dat zij niet
beseffen dat iedere vorm van terrorisme bestrijding hun geld kost.
Kortom, wij zouden ons egoïsme, onze kortzichtigheid, superioriteit,
schijnheiligheid en onwetendheid moeten genezen. Anders kunnen wij beter
terug naar onze Moslim-landen, opdat niet-Moslims rust krijgen en wij
verlost worden van de Moslim-haat die wij zelf in stand houden. Dan valt
Geert Wilders vanzelf weg en bewijzen wij dusdanig niet-Moslims een beetje
lief te hebben.
Samira al-Onal is een gefingeerde naam voor een Nederlandse, hoogopgeleide
moslima. Bij uitzondering stemt de redactie soms in met plaatsing van
een artikel onder pseudoniem, vanwege de angst van de auteur voor represailles.
Dit is een lange, niet-geredigeerde versie van dit artikel. Daar kunt
u reageren.
Kort commentaar Dewanand
Deze moslima toont uitzonderlijke moed door de
harde waarheid over de islam te vertellen in het openbaar. Ik krijg
nu het gevoel dat er een totaal andere islam van moslim vrouwen bestaat
en moet dit gaan uitzoeken komende jaren. De hamvraag
is nu of islam een vrouwelijk geloof is en helaas gedomineerd
wordt door gewelddadige kleinzielige hetero mannen. Wij moeten moslima's
vaker aan het woord laten, om het maatschappelijk debat over de islam
op een hoger niveau te brengen. Mijn dank aan de Volkskrant voor het
openbaar maken van dit ingezonden stuk.
Bron: Volkskrant - opinie, lees ook de honderden online reacties via
de link hieronder
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/774/Wij_moslims_zijn_al_eeuwen_ego%EFstisch
http://extra.volkskrant.nl/opinie
***
Home Podium Politiek
Religie Hindoeisme
Islam Suriname India
Liefde Jongeren
Literair Poezie Zeepkist
Gastenboek Links
Disclaimer Contact
Kritisch Podium Dewanand
Islam
Alle rechten voorbehouden; All rights reserved
|