Home
Podium
Politiek
Religie
Hindoeisme
Islam
Suriname
India
Liefde
Jongeren
Literair
Poezie
Zeepkist
Gastenboek
Links
Disclaimer
Contact
Kritisch Podium DewanandSuriname
WEBpublication EBOOK wart0203 / EPAGE 4 of 12
3.5.3. Het kille leven in Nederland
Offeraar Dewanand
Offercode wart0146
Offerdatum 12 oktober 2002
Offerlokatie Rotterdam, PI Noordsingel, cel CS16
Sedert de jaren zeventig van de twintigste eeuw migreerden
ruim veertigduizend Hindoestanen naar Nederland, om er een nieuw leven
op te bouwen. Feitelijk ontvluchtten zij de situatie in Suriname, omdat
er raciale spanningen dreigden. Velen verkochten hun huis, land en alle
overige bezittingen om daarna met de eerstvolgende vlucht voorgoed naar
Nederland te migreren.
Nu ongeveer dertig jaar later gaat het niet echt beter met Suriname,
want het hele land zit in een sociale en economische crisis en de vooruitzichten
zijn volgens de meeste deskundigen uiterst somber. Maar hoe gaat het met
Hindoestanen in Nederland?
Volgens schattingen leven er momenteel ruim tweehonderdduizend
Hindoestanen in Nederland, maar dit getal is enigszins overdreven. Een
groot deel is immers geassimileerd en heeft vrijwel geen kennis meer van
de eigen taal en cultuur. Op zich besteden Hindoestanen in Nederland heel
weinig aandacht aan het behouden van de eigen taal en cultuur, want zij
hebben het hier heel goed en profiteren ruimschoots van de welvaart in
Nederland. Het aantal Hindoestanen die de eigen cultuur nog kent en praktiseert
is niet groot. Ik schat dat zij slechts veertig procent uitmaken van de
totale populatie, want er is sprake van een massale assimilatie, vooral
genetisch van ons volk. Veel Hindoestaanse meisjes onderhouden immers
intieme seksuele betrekkingen met 'blanke' Hollanders en dat is een groot
verlies voor ons. Wij moeten er alles aan doen om dit barbaars assimilatieproces
stop te zetten en ons volk sterk en raszuiver te houden.
Sedert hun vestiging in Nederland hebben Hindoestanen hard gewerkt om
een respectabele positie te verwerven in hun nieuwe thuisland en dat is
goed gelukt. Want in het algemeen heeft de gemiddelde Nederlander een
positief beeld van ons volk, want wij hebben immers een oude cultuur en
hoogstaande normen en waarden. Hier moeten wij hoe dan ook trots op zijn.
Momenteel is Nederland echter een totaal andere samenleving dan veertig
jaar geleden. Toentertijd woonden er minder buitenlandse volkeren in dit
land. Nu is ruim vijftien procent van de Nederlandse bevolking van buitenlandse
origine, of iets dergelijks. Het begrip allochtoon houdt immers in dat
een van je voorouders uit het buitenland afkomstig is en dat je er buitenlands
uitziet. Door deze grootschalige etnische verandering van de samenstelling
van de inlandse bevolking alhier is er nu sprake van een multiculturele
gemeenschap, die vrij snel toeneemt, want de culturen groeien immers dagelijks
en ontwikkelen zich steeds verder. Nederland is nu niet meer het bekrompen
blank landje uit het verleden en dit is een doorn in het oog van veel
autochtonen.
In zekere zin is er geen weg terug, want het is onmogelijk om al die
buitenlanders het land uit te zetten. Maar voor elk probleem is er een
oplossing te bedenken en dit is ook gevonden in dit land. De autochtone
Nederlanders proberen nu de buitenlander zoveel mogelijk te stigmatiseren,
te ontmoedigen en tegen te werken. Hun leven wordt daardoor bitter en
hard. Dit is de subtiele discriminatie die dagelijks woekert en niet meer
te bestrijden is, want de strategie is nu geperfectioneerd. Diep in hen
hart haat de autochtoon elke persoon die er enigszins buitenlands uitziet
en dit is iets wat niet strafbaar is en niet eens juridisch aantoonbaar
is, maar het gebeurt op elk moment van de dag. Volgens mij zal deze vorm
van subtiele vreemdelingenhaat eens uitbarsten en een barbaarse golf van
bloedig geweld veroorzaken, net als tijdens de Kristalnacht in nazi Duitsland.
Mijn grootste zorg is de vraag: "Wanneer zal deze dag aanbreken en
hoeveel Hindoestanen gaan het slachtoffer worden?"
Het is duidelijk dat de discriminatie
in Nederland lineair afhankelijk is van de toestand van de economie. Als
het slechter gaat met de economie en er eventueel een recessie optreedt,
neemt de vreemdelingenhaat haast kwadratisch toe. Dit proces is typisch
voor alle Europese volkeren. Door de hele geschiedenis heen is dit het
hoofdkenmerk geweest van elk blank europees volk en dit zal nu niet anders
zijn. Er moet immers altijd een zondebok gevonden worden voor elk probleem
en het is heel makkelijk en zelfs logisch om de schuld te geven aan de
alhier gevestigde groepen migranten en buitenlanders, want die zijn immers
te zwak om enige tegenstand te bieden. Elke wolf zal immers altijd het
zwakste slachtoffer eerst doden en opeten. Zo denken de 'blanke' Europese
volkeren al vele eeuwen over de vreemdelingen.
Voor vele economische experts is het toekomstbeeld heel somber, want
de wereld verandert steeds sneller. In elk tijdperk zijn er nieuwe winnaars
en de overwinnaars uit het verleden zijn dan gedoemd om gedegradeerd te
worden tot de machteloze verliezers van de toekomst. De economische vooruitzichten
voor heel Europa zijn niet positief, want de welvaart heeft het hoogste
punt reeds bereikt en is nu beland in een afbraakfase. Er is een groot
tekort aan gekwalificeerd personeel, vanwege de ontgroening en de vergrijzing,
maar toch houdt men de grenzen dicht voor werklustige en gezonde migranten.
Deze politieke keus zal op den duur fataal zijn voor de economische groei
en de concurrentiepositie van heel Europa, want arbeid wordt op deze wijze
veels te duur. Het is reeds nu al een feit dat vele vitale sectoren, zoals
de informatica en de high tech sector in een diep dal verkeren en geen
noemenswaardige bijdrage meer leveren aan de groei van het Bruto Nationaal
Product.
Hoewel men nu een Europese Unie (EU) heeft opgericht, is het duidelijk
voor economen dat de concurrentieslag met de Aziatische grootmachten niet
gewonnen kan worden. Vele multinationals verplaatsen hun kantoren en productiecentra
nu naar Aziatische regio's en het gevolg is massaontslag in de EU landen
en verlies van arbeidsplaatsen. Het vreemde is dat de ('blanke') Europese
politici de ogen sluiten voor deze rampzalige ontwikkelingen en de vreemdelingenhaat
juist aanmoedigen en zelfs versterken, want ogenschijnlijk zijn de minderheden
de oorzaak van de achteruitgang. Dit geeft aan dat het denk- en intelligentieniveau
van de politici in de hele EU niet heel erg hoog is. In zekere zin kan
ik rustig stellen dat de hele EU bezig is om haar eigen graf te graven,
door de grenzen potdicht te houden voor buitenlandse werknemers. Maar
ja, als zij dat willen doen en daarvoor kiezen, dan zeg ik van zoek het
maar lekker uit koppige europeaantjes.
Tijdens de laatste verkiezingen (in 2002) was wederom
immigratie de troef van vele nieuwe partijen. Een van die partijen is
bijvoorbeeld de Lijst Pim Fortuyn (LPF), die zich totaal richt op het
dichttimmeren van de grenzen. Helaas en tot ieders verbazing stemde een
relatief groot deel van de Nederlanders op deze gloednieuwe en onervaren
partij, waardoor hen vertegenwoordiging in de Tweede Kamer van nul tot
ongeveer dertig zetels toenam. Dit toont in zekere zin goed aan hoe instabiel
de 'blanke' Nederlanders zijn en hoe snel zij van gedachten kunnen veranderen.
Als het eventjes mis gaat, dan slaan de stoppen bij hen direct door en
dan vluchten zij in extremiteiten en barbaarsheden. Ik ben hierom uiterst
somber gestemd over de toekomst van migranten en minderheden in Nederland,
want de economische situatie zal immers verslechteren, komende decennia.
Volgens experts van de Oeso zal de economie
in alle Westerse kapitalistische landen na 2006 inkrimpen, door de invloed
van de vergrijzing en de ontgroening. De demografische ontwikkelingen
tonen keihard en onverbiddelijk aan dat het tijdperk van excessieve welvaartsgroei
heel snel beëindigd zal worden. Volgens mij moeten wij, Hindoestanen
in Nederland, hiermee rekening mee houden en reeds nu een intelligente
oplossing voor vinden.
Voor heel veel migranten en buitenlanders is het leven van elke dag reeds
nu al heel kil en koud, mede doordat er sprake is van een voortdurende
onderhuidse vreemdelingenhaat. Op den duur werkt dit irriterend en het
kan de mentale gezondheid zelfs aardig ondermijnen van een groot deel
van deze gehate bevolkingsgroepen. Ook voor Hindoestanen is de dagelijkse
discriminatie en vreemdelingenhaat iets is wat op den duur uiterst irritant
en deprimerend is. Maar Hindoestanen maken zich niet al te veel zorgen
hierom, want wij zijn een sterk volk die te maken heeft gehad met extreme
historische beproevingen en allemaal met succes overleefden.
Als ik eerlijk en objectief ben, dan moet ik na enig denkwerk en analyse
concluderen dat Nederland nu niets anders is dan een darwinistische kastenmaatschappij,
waarin er voor de zwakste volkeren duidelijk geen plaats is. In de praktijk
wordt er ook flink gediscrimineerd op basis van raciale of culturele argumenten,
terwijl het niet aangetoond kan worden, want alles gebeurt met zwijgende
woorden en botweg onderhuids. Deze vorm van racisme is veel gevaarlijker
dan de warme variant, waarin de haat openlijk uitgesproken wordt in het
openbaar. Het is heel oneerlijk om ogenschijnlijk heel vriendelijk te
praten met iemand, maar die persoon diep in je hart toch ontzettend te
haten en te grazen te nemen op een onverwacht moment. Dit soort onderhuidse
haatgevoelens manifesteren zich elke dag opnieuw, op werkplekken, of tijdens
momenten van kortstondig persoonlijk contact. Op een dag kan dit opeens
escaleren en dan is het voor iedereen te laat.
Joden nog niet geïntegreerd na 2000 jaar.
Er wordt flink gezeurd over integratie en aanpassing.
Wat is de harde waarheid? Kijk naar het lot van de Joden. Die zijn eerst
2000 jaar lang als derdederangs burgers behandeld in alle Europese landen.
Uiteindelijk zijn zij genetisch totaal geassimileerd, maar de gemixte
joden werden toch nog als minderwaardig gezien en ook zo bejegend. Toen
Adolf Hitler reeds in 1938 bezig was met pogroms tegen Joden in nazi-Duitsland,
werden de Joodse vluchtelingen uit Duitsland meedogenloos teruggestuurd
door de Nederlandse koninklijke staatsmacht uit die tijd. Dit toont duidelijk
aan hoe verraderlijk de 'blanke' Europeaan niet is. Na 2000 jaar genetische
assimilatie en bittere discriminatie kregen de Joden uiteindelijk een
enkeltje naar de Duitse gaskamers, van bijna alle West-Europese grootmachten
uit die tijd. Dit is iets wat wij nooit moeten vergeten en eerlijk gezegd
is dit alles voor mij echt onvergeeflijk, want misdaden tegen de mensheid
kunnen nooit vergeven worden, al hoe hoog de financiële schadevergoeding
ook bedraagt.
Ik walg altijd als ik lees hoe barbaars de 'blanke'
Europeaan uit de middeleeuwen zich heeft gedragen. Steeds opnieuw stel
ik mijzelf de onmogelijke vraag om dit alles te verklaren. Lag de oorzaak
van de wrede slavernij van de zwarte volkeren bij de militaire suprematie
van de Europeaan (geweren, buskruit), of moeten wij de oorzaak toch zoeken
in de genetische compositie van dit (banaal geëvolueerd) ras? Ik
weet niet hoe ik hierover moet denken. Het is voor mij wel duidelijk dat
fundamentele begrippen, zoals ontwikkeling en vooruitgang, door 'blanke'
Nederlanders totaal anders gedefinieerd is, dan door moslims of Hindoes,
want cultuur is immers niets anders dan een definitie met randvoorwaarden
en een conceptueel beeld van menszijn. Dit soort complexe zaken zijn niet
simpelweg te doorgronden, want er is nooit genoeg kennis of rekenkracht
om met alle variabelen en omstandigheden rekening te houden. Hierom is
de oorzaak van elke (bezwaarlijke) historische ontwikkeling totaal duister
en onmogelijk goed te praten, want het overkomt de mensheid en die moet
het daarna moedeloos accepteren. Leren doet de mensheid echter niet, want
als ik het goed begrijp dan maken mensen nog steeds dezelfde fouten als
hun voorouders in berenvellen. De mens van ons tijdperk is volgens mij
niet volmaakter dan die van enkele miljoenen jaren geleden en hierom betwijfel
ik de correctheid van de hele evolutietheorie, dat de basis is van het
('blanke') Europese denken.
***
3.5. Inhoudsopgave van Manifest: Shri Rama ka Desh
3.5.1. Voorwoord
3.5.2. Inleiding
3.5.3. Het kille leven in Nederland
3.5.4. Doel van dit manifest
3.5.5. Wat is Shri Rama ka Desh?
3.5.5.1. De tweedimensionale democratie: dimensiocratie
3.5.6. Bevrijding van Suriname
3.5.7. Organisatie: Shri Rama cellen
3.5.8. Participeer als individu
3.5.9. Participeer als groep
3.5.10. Conclusie
WEBpublication EBOOK wart0203 / EPAGE 4 of 12
Home
Podium
Politiek
Religie
Hindoeisme
Islam
Suriname
India
Liefde
Jongeren
Literair
Poezie
Zeepkist
Gastenboek
Links
Disclaimer
Contact
Kritisch Podium DewanandSuriname
Alle rechten voorbehouden; All rights reserved
offercode: wart0203
Copyright @ Dewanand 2005
|